ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیپد ایر 6
تکنولوژی

نتایج بنچمارک آیپد ایر 5 منتشر شد: عملکرد یکسان با آیپد پرو 11 اینچی

آیپد ایر 5 که هفته پیش در رویداد Peek Performance معرفی شد، مانند آیپد پرو 2021 از تراشه M1 بهره می‌برد. با این حال بیم آن می‌رفت که اپل فرکانس این چیپ را کاهش داده ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

آیپد ایر 5 که هفته پیش در رویداد Peek Performance معرفی شد، مانند آیپد پرو 2021 از تراشه M1 بهره می‌برد. با این حال بیم آن می‌رفت که اپل فرکانس این چیپ را کاهش داده باشد، اما حالا نتایج بنچمارک آیپد ایر 5 منتشر شده که از عملکرد یکسان آن با آیپد پرو 11 اینچی خبر می‌دهد.

طبق نتایج گیک بنچ، فرکانس تراشه M1 در نسل پنجم آیپد ایر برابر 3.2 گیگاهرتز است که تفاوتی با آیپد پرو ندارد. بنابراین با عملکرد یکسانی میان این دو تبلت روبه‌رو هستیم.

نتایج بنچمارک آیپد ایر 5

آیپد ایر M1 بطور میانگین در بخش تک هسته‌ای و چند هسته‌ای گیک‌بنچ به ترتیب امتیاز 1700 و 7200 را کسب کرده که هم‌راستای آیپد پرو 11 اینچی است. این مدل از آیپد پرو هم امتیازهای تک هسته‌ای و چند هسته‌ای نزدیک به 1700 و 7300 را ثبت کرده است. بنابراین عملکرد پردازشی نسل پنجم آیپد ایر نزدیک به 60 تا 70 درصد از آیپد ایر 4 با تراشه A14 Bionic بالاتر است.

بنچمارک آیپد ایر 5

کسب این نتایج جای تعجب چندانی ندارد چرا که تراشه‌های سری M بسیار قدرتمند هستند و در کلاس پردازنده‌های لپ‌تاپ قرار می‌گیرند. اپل در ابتدا از چیپ M1 در مک بوک ایر، مک بوک پرو 13 اینچی و مک مینی استفاده کرد و سپس شاهد افزودن آن به آیپد پرو 2021 بودیم.

اما حالا اپل پا را یک قدم فراتر گذاشته و حتی آیپد ایر را به این چیپ فوق‌العاده قدرتمند مجهز کرده است. این تراشه از 8 هسته پردازشی و 8 هسته گرافیکی بهره می‌برد و همچنین موتور عصبی با 16 هسته دارد. آیپد ایر 5 در کنار این چیپ، از 8 گیگابایت رم هم بهره می‌برد.

این تبلت اپل با توجه به قدرت بالایی که دارد و همچنین قیمت پایه مناسب 599 دلاری، می‌تواند حسابی برای تبلت‌های اندرویدی قدرتمند مانند سری گلکسی تب S8 سامسونگ دردساز شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی