ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بز رباتیک کاوازاکی
تکنولوژی

«بز رباتیک» کاوازاکی با امکان سواری و حمل بار به نمایش گذاشته شد [تماشا کنید]

دنیای ربات‌ها هر روز پیشرفت می‌کند و با محصولات مختلف و بعضا عجیبی روبه‌رو می‌شویم. حالا کاوازاکی از یک «بز رباتیک» به نام «Bex» پرده برداشته که با الهام از بز وحشی «Ibex» توسعه یافته ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۰۰

دنیای ربات‌ها هر روز پیشرفت می‌کند و با محصولات مختلف و بعضا عجیبی روبه‌رو می‌شویم. حالا کاوازاکی از یک «بز رباتیک» به نام «Bex» پرده برداشته که با الهام از بز وحشی «Ibex» توسعه یافته است. این ربات که شبیه بز واقعی حرکت می‌کند، می‌تواند انسان و بار جابجا کند.

مهندسان ایده‌های جذاب و البته عجیبی دارند. آن‌ها طرح‌های زیادی را برای تولید یک ربات کاربردی ارائه کرده‌اند. پیش‌تر با سگ‌های رباتیک دیداری داشتیم. حال برند ژاپنی کاوازاکی اخیراً یک بز رباتیک را به نمایش گذاشته که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید:

بز رباتیک کاوازاکی‌‌ شما را از نگهداری حیوانات باربر بی‌نیاز می‌کند

این بز که در نمایشگاه بین‌المللی ربات 2022 توکیو رسما معرفی شد، توانایی حمل بارهای شما را دارد، البته باید برای این کار کمی صبر و حوصله به خرج دهید چرا که چندان چابک نیست، هرچند در شرایطی می‌تواند سریع عمل کند. این ربات کاوازاکی حداکثر 100 کیلوگرم بار حمل کند.

این ربات مربوط به یک برنامه نسبتاً قدیمی از سال ٢٠١۵ است که کاوازاکی طی آن قصد داشت ربات‌های انسان‌نما را توسعه دهد. با این حال توسعه ربات‌های انسان‌نما به دلیل چالش‌های حفظ تعادل آن‌ها بسیار سخت بود. پس از آن، کاوازاکی تمرکز خود را روی توسعه یک بز رباتی گذاشت.

این ربات چند میلیون دلاری مشکلات عدم تعادل سابق را ندارد. استفاده از چهار پای رباتیک سبب حفظ تعادل بیشتر می‌شود، اما همچنان بز رباتیک کاوازاکی در این بخش بی‌نقص نیست.

اگر عجله دارید، این ربات یک قابلیت ویژه برای سطوح هموار دارد. شما می‌توانید ویژگی را در آن فعال کنید که در محیط‌های مورد اشاره، ارتفاع بز کم شده و بدنه آن روی زانوهایش قرار می‌گیرد. بنابراین می‌توان از آن به عنوان یک اسکوتر برقی استفاده کرد. همچنین اگر به سطوح ناهموار پا گذاشتید، این بز می‌تواند به حالت پیش‌فرض بازگردد.

با توجه به شواهد، این بز بیشتر یک طرح مفهومی است و فعلاً قرار نیست شاهد عرضه آن به بازار باشیم. با این حال با ایده جذابی روبه‌رو هستیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • hosein7hosein
    hosein7hosein | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

    افتضاحه فقط Boston Dynamics خیلی عالیه

  • حسین طاهری
    حسین طاهری | ۲۴ اسفند ۱۴۰۰

    خر که از این تند تر راه میره 😂 می ترسم با این سرعت یه شیر رباتیک بیاد بخورتش😅

مطالب پیشنهادی