ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنترل والدین
تکنولوژی

اینستاگرام ابزار «کنترل والدین» را در ایالات متحده فعال کرد

ابزار کنترل والدین اینستاگرام در ماه دسامبر معرفی شد. اکنون این قابلیت در دسترس کاربران آمریکایی قرار گرفته تا بتوانند بر نحوه حضور فرزندان خود در این شبکه اجتماعی نظارت داشته باشند. «آدام موسری»، مدیر ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۱۵

ابزار کنترل والدین اینستاگرام در ماه دسامبر معرفی شد. اکنون این قابلیت در دسترس کاربران آمریکایی قرار گرفته تا بتوانند بر نحوه حضور فرزندان خود در این شبکه اجتماعی نظارت داشته باشند.

«آدام موسری»، مدیر اینستاگرام از این ابزار به عنوان اولین مجموعه ابزارهای نظارت والدین بر این پلتفرم یاد می‌کند که به آنها اجازه می‌دهد مدت زمانی که نوجوان آنها در اینستاگرام می‌گذرانند را مشاهده کرده و محدودیت‌هایی را تعیین کنند.

با کمک این ابزار کنترلی اگر تغییری در فالورها یا افرادی که نوجوان را دنبال می‌کنند، رخ دهد، والدین متوجه می‌شوند.

ابزار کنترل والدین اینستاگرام

پس از اینکه شبکه اجتماعی متا به دلیل تاثیر بر کاربران جوان مورد انتقاد قرار گرفت، اینستاگرام این ابزار کنترلی جدید را معرفی کرد. براساس تحقیقات داخلی فاش شده از این شرکت، استفاده از اینستاگرام تاثیرات مضری بر سلامت روان کاربران جوان به ویژه دختران نوجوان دارد. مدت کوتاهی پس از انتشار عمومی این تحقیق، این شرکت اعلام کرد که توسعه نسخه‌ای از اینستاگرام برای کاربران با سن کمتر از 13 سال را متوقف می‌کند. همچنین قابلیتی را ارائه کرد که به موجب آن کاربران تشویق می‌شوند تا پس از مدت زمان مشخصی دیگر از این برنامه استفاده نکنند و از آن فاصله بگیرند.

در حال حاضر، اینستاگرام می‌گوید خود نوجوانان باید ابزار نظارتی را در اپلیکیشن موبایل خود فعال کنند، اما در ماه ژوئن این امکان را برای والدین نیز فراهم می‌کند. هرچند باز هم نوجوانان باید چنین اجازه‌ای را بدهند. ویژگی‌های بیشتری همچون تعیین زمان‌های خاص برای کار با اینستاگرام نیز در راه هستند.

ابزارهای کنترلی اینستاگرام در واقع با هدف کاهش فشار‌هایی است که روی این شرکت قرار دارد تا بتواند از نگرانی والدین در مورد استفاده از اینستاگرام کم کند.

این شرکت می‌گوید در نهایت فروشگاهی برای دسترسی به ابزارهای نظارتی در همه محصولات متا ارائه می‌کند که دارای مرکز آموزشی حاوی مقاله‌های مختلف، فیلم‌های آموزشی و نکاتی در مورد نحوه صحبت کردن با نوجوانان در مورد شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی