ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینتل با سرمایه ۱۹ میلیارد دلاری در آلمان کارخانه تراشه‌سازی احداث می‌کند

اینتل برنامه احداث کارخانه نیمه هادی در آلمان را به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری 80 میلیارد یورویی (88 میلیارد دلاری) در اروپا طی دهه آینده، تایید کرد. هزینه اولیه ساخت این کارخانه در «ماگدبورگ»، پایتخت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

اینتل برنامه احداث کارخانه نیمه هادی در آلمان را به عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری 80 میلیارد یورویی (88 میلیارد دلاری) در اروپا طی دهه آینده، تایید کرد. هزینه اولیه ساخت این کارخانه در «ماگدبورگ»، پایتخت ایالت زاکسن-آنهالت، 17 میلیارد یورو (19 میلیارد دلار) است.

این پروژه در واقع از دو کارخانه تشکیل خواهد شد. به نظر می‌رسد نیمه اول سال آینده میلادی کار احداث کارخانه کلید بخورد و تولید تراشه در آن احتمالا در سال ۲۰۲۷ آغاز می‌شود که اینتل از آن به عنوان «Silicon Junctio» یاد کرده است. در نتیجه در کوتاه‌مدت احداث چنین کارخانه‌ای نمی‌تواند مشکل کمبود جهانی تراشه را مرتفع کند.

احداث کارخانه جدید اینتل در آلمان

اینتل می‌گوید که این دو کارخانه تراشه‌هایی را با استفاده از فناوری ترانزیستور دوران آنگستروم می‌سازند. انتظار می‌رود در زمان احداث کارخانه 7000 نیروی انسانی برای کارهای ساختمانی وارد عمل شوند و احداث چنین کارخانه‌ای بتواند منجر به ایجاد ۳۰۰۰ ردیف شغلی دائمی و هزاران ردیف شغلی دیگر در بین شرکا و تامین‌کنندگان ایجاد کند.

از سوی دیگر، اینتل 12 میلیارد یورو (13 میلیارد دلار) دیگر نیز برای توسعه کارخانه لیکسلیپ ایرلند سرمایه‌گذاری خواهد کرد. با این حساب فضای تولید دو برابر می‌شود و خدمات ریخته‌گری در آنجا گسترش می‌یابد. این شرکت همچنین در حال مذاکره با ایتالیا برای احداث کارخانه مونتاژ و بسته‌بندی با هزینه 4.5 میلیارد یورو (4.9 میلیارد دلار) است.

اینتل قصد دارد مرکز تحقیق و توسعه اروپایی خود را در نزدیکی Plateau de Saclay فرانسه بسازد. انتظار می‌رود با این کار 1000 ردیف شغلی ایجاد شود که 450 مورد از آنها تا پایان سال 2024 فعال می‌شود. اینتل همچنین سرمایه‌گذاری‌های بیشتری را در این زمینه برای لهستان و اسپانیا در نظر گرفته شده است.

این شرکت می‌گوید که این طرح‌ها با هدف تامین نیمه رسانا برای جبران کمبود جهانی تراشه را‌ه‌اندازی می‌شوند که با افزایش ظرفیت تولید در اروپا کمک می‌کند. در ماه فوریه، اتحادیه اروپا از تلاش 49 میلیارد دلاری برای جبران کمبود تراشه در آینده و کاهش اتکا به قطعات تولید شده در آسیا خبر داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی