ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رندر سامسونگ گلکسی Z Slide
تکنولوژی

سامسونگ روی یک گوشی رول‌شونده با نمایشگر تاشو شفاف کار می‌کند

سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو پیشتاز است، اما همچنان روی نسل بعدی این محصولات با ویژگی‌های متفاوت کار می‌کند. ظاهرا یکی از این محصولات گلکسی زد اسلاید نام دارد که کره‌ای‌ها در آن از نمایشگر ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۵

سامسونگ در بازار گوشی‌های تاشو پیشتاز است، اما همچنان روی نسل بعدی این محصولات با ویژگی‌های متفاوت کار می‌کند. ظاهرا یکی از این محصولات گلکسی زد اسلاید نام دارد که کره‌ای‌ها در آن از نمایشگر تاشو شفاف استفاده خواهند کرد.

بنابر گزارشی جدید، سامسونگ روی گلکسی زد فلیپ با نمایشگر بزرگتر از نسل کنونی و همچنین یک گوشی رول‌شونده یا کشویی با طراحی متفاوت است. طبق پتنت، ظاهرا این دستگاه گلکسی زد اسلاید نامیده می‌شود.

طرح حق امتیاز ثبت شده برای سامسونگ گلکسی Z Slide

یکی از قابلیت‌های اصلی نمایشگر مذکور این است که شما می‌توانید آن را به سمت بالا حرکت دهید و حالت عمودی به خودش می‌گیرد. این قابلیت دستگاه را به یک لپ‌تاپ شبیه می‌کند و باعث می‌شود استفاده همزمان از چندین اپلیکشین، بازی کردن و یا تماشای محتوای چند رسانه‌ای برای کاربران آسان‌تر شود.

طرح حق امتیاز ثبت شده برای سامسونگ گلکسی Z Slide

سایر ویژگی‌های گلکسی زد اسلاید

همانطور که پیشتر گفته شد، یکی از نمایشگرهای Z Slide شفاف خواهد بود. سامسونگ برای تحقق این طرح از فناوری «Polarizing plate» استفاده خواهد کرد و گفتنی است که میزان شفافیت این نمایشگر بسته به استفاده کاربر، از کاملا شفاف تا نیمه‌ شفاف متغیر است.

به عنوان مثال تغییر شفافیت اینگونه عمل می‌کند که در صورت تمایل کاربر به عکاسی، نمایشگر پشتی کاملا شفاف خواهد شد تا نور دوربین از میان آن عبور کند.

حالا که به دوربین اشاره شد بد نیست بدانید گلکسی Z Slide از چندین دوربین بهره خواهد برد. سیستم دوربین پشتی چند حسگر متفاوت دارد که زیر صفحه کار گذاشته شده‌اند و طبق اسناد بدست آمده، دوربین زاویه عریض، دوربین تله فوتو، دوربین ترکیب‌کننده تصویر چند لنز و همینطور پرتوافکن اینفرارد جهت اندازه‌گیری اشیاء و فواصل نیز بخشی از امکانات این مدل هستند.

به هر حال هنوز مشخص نیست چه تعداد از این قابلیت‌ها در محصول نهایی وجود خواهند داشت و اصلا سامسونگ چنین دستگاهی را تولید و وارد بازار می‌‎‌کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی