ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
تکنولوژی

قرارداد مایکروسافت با ارتش آمریکا برای تامین هدست‌ واقعیت مجازی احتمالا فسخ می‌شود

اوایل سال جاری، مایکروسافت برنده یک قرارداد 10 ساله برای تامین هدست‌های واقعیت مجازی ارتش آمریکا شد. از آن زمان تاکنون، این همکاری با موانع مختلفی روبرو شده و اکنون گفته می‌شود که قرارداد 22 ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۸:۰۰

اوایل سال جاری، مایکروسافت برنده یک قرارداد 10 ساله برای تامین هدست‌های واقعیت مجازی ارتش آمریکا شد. از آن زمان تاکنون، این همکاری با موانع مختلفی روبرو شده و اکنون گفته می‌شود که قرارداد 22 میلیارد دلاری مایکروسافت با خطر بزرگی روبرو شده و احتمالا به طور کلی فسخ می‌شود.

از فروردین سال جاری که این قرارداد به طور رسمی تنظیم شد، مشکلات زیادی سد راه آن شده است. به عنوان مثال در پاییز امسال، استقرار سیستم تقویت بصری یکپارچه (IVAS) (نام رمز پروژه در حال توسعه هولولنز برای ارتش) به دلیل انجام آزمایش‌های عملیاتی بیشتر تا یک سال تاخیر خورده بود. علاوه بر این شایعاتی منتشر شده بود که ادعا می‌کردند تولید هولولنز 3، نسل سوم هدست واقعیت ترکیبی مورد انتظار مایکروسافت لغو شده است.

حالا برخی منابع و افراد نزدیک به پروژه گزارش کرده‌اند که این تاخیرها تنها بخش بسیار کوچکی از مشکلات بوده‌اند و این احتمال وجود دارد که ارتش ایالات متحده آمریکا به دلیل وضعیت فعلی معامله خود با مایکروسافت را به طور کلی کنار بگذارد.

مایکروسافت

هدست واقعیت مجازی مایکروسافت انتظارات را برآورده نمی‌کند

در این گزارش آمده است که مایکروسافت انتظار ارائه بازخوردهای منفی در مورد واحدهای ارسالی خود به ارتش را دارد، زیرا واحدهای IVAS آن به هیچ وجه رضایت مشتریان را جلب نخواهد کرد. همچنین کنگره اخیرا بودجه تدارکاتی این قرارداد را قطع کرد و تقریبا نیمی از آن را به حالت تعلیق درآورده بود. با این وجود مبلغی که هم اکنون در اختیار مایکروسافت است (405 میلیون دلار) برای جبران هزینه‌های تولیدی آن کافی نیست.

IVAS قرار است در ماه می برای انجام آزمایش‌های میدانی در اختیار ارتش قرار بگیرد.

در انتها باید به این موضوع اشاره کرد که «الکس کیپمن» رئیس واحد واقعیت ترکیبی مایکروسافت اخیرا در توییتر نوشته بود: «چیزی که در اینترنت می‌خوانید را باور نکنید، هولولنز به خوبی در حال توسعه است و اگر در اینترنت جستجو کنید، آن‌ها همچنین گفته بودند که هولولنز 2 لغو شده است که این دستگاه در نهایت با موفقیت وارد بازار شد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی