ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انجام حملات سایبری به سایت‌های دولتی روسیه
تکنولوژی

سایت‌های دولتی روسیه بی‌سابقه‌ترین حملات سایبری را تجربه می‌کنند

روسیه از سوی افراد و ارگان‌های مختلفی تحت فشار است و حتی برخی در پی ضربه زدن به این کشور هستند. اخیرا گزارش شده است که سایت‌های دولتی روسیه تحت حملات سایبری بی سابقه‌ای قرار ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۳:۳۰

روسیه از سوی افراد و ارگان‌های مختلفی تحت فشار است و حتی برخی در پی ضربه زدن به این کشور هستند. اخیرا گزارش شده است که سایت‌های دولتی روسیه تحت حملات سایبری بی سابقه‌ای قرار گرفته‌اند. این موضوع امنیت ملی روسیه را تهدید می‌کند.

پیش‌تر گفته شد که پس از شروع حمله نظامی روسیه به اوکراین، احتمالا نبردهای سایبری زیادی در جهان رخ می‌دهند. پس از بالا گرفتن آتش جنگ، هکرها هم برای این کشور خط و نشان کشیدند و پوتین را تهدید به انجام حملات سایبری کردند. حال گزارش شده است که سایت‌های دولتی روسیه متحمل حملات سایبری متعدد شده‌اند.

حملات سایبری به سایت‌های دولتی روسیه

انجام حملات سایبری به سایت‌های دولتی روسیه

به گزارش یک منبع آگاه، «وزارت دیجیتال روسیه» اظهار کرده که سایت‌های دولتی روسیه به طور بی سابقه‌ای با حملات سایبری مواجه شده‌اند. در پی این اقدامات، روسیه در تلاش است تا ترافیک خارجی را فیلتر کند. سایت‌های وابسته به دولت روسیه کم نیستند.

از جمله این سایت‌ها می‌توان به وب‌سایت‌های کرملین، شرکت‌های هواپیمایی Aeroflot و یک سری بانک اشاره کرد. این سایت‌ها به دلیل حمله‌های سایبری انجام شده، قطع یا به طور موقت از دسترس خارج شده‌اند.

وزارتخانه مورد اشاره در تلاش است تا به این اوضاع سازگار شود زیرا تعداد حمله‌های سایبری به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. این وزارتخانه می‌گوید که قدرت حمله‌های سایبری بیشتر از قبل بوده و هکرها حدودا دو تا سه برابر قدرتمندتر از قبل ظاهر شده‌اند.

از آن‌جایی که روسیه و سیستم‌های مالی‌اش از جهات مختلفی در جهان منزوی شده‌اند، این کشور به دنبال اتخاذ تصمیماتی برای حمایت از بخش فناوری اطلاعات خود است. بر اساس پیش‌نویس‌های دولتی منتشر شده، وزارت دیجیتال روسیه پیشنهاد اختصاص میزان 14 میلیارد روبل (حدود 135 میلیون دلار آمریکا) سرمایه را برای حمایت از بخش فناوری اطلاعات این کشور ارائه داده؛ البته این موضوع هنوز تایید نشده است.

از دیدگاه شما آیا حملات سایبری می‌توانند دولت روسیه را با مشکل مواجه کنند؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Keivan_2021
    Keivan_2021 | ۲۷ اسفند ۱۴۰۰

    بله صد درصد

مطالب پیشنهادی