ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استارلینک
تکنولوژی

سرعت دانلود اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ۱۵ کشور از 100 مگابیت بر ثانیه عبور کرد

طبق داده‌های ارائه شده توسط Ookla اپراتور Speedtest.net سرعت دانلود اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در 15 کشور به طور متوسط به بیش از 100 مگابیت در ثانیه رسیده است. اسپیس ایکس با پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۳۰

طبق داده‌های ارائه شده توسط Ookla اپراتور Speedtest.net سرعت دانلود اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در 15 کشور به طور متوسط به بیش از 100 مگابیت در ثانیه رسیده است.

اسپیس ایکس با پروژه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک خود قصد دارد اینترنت پرسرعت و بدون تاخیر را حتی در دسترس تمام مناطق محروم جهان قرار دهد که البته برای رسیدن به این هدف راه طولانی را در پیش دارد.

پروژه استارلینک بر یک «صورت فلکی» از ماهواره‌ها متکی است که تعداد آن‌ها هم اکنون به بیش از 2000 عدد می‌رسد. با این وجود، اسپیس ایکس بزرگترین اپراتور ماهواره جهان محسوب می‌شود و همچنان قصد دارد ده‌ها هزار ماهواره دیگر را به فضا پرتاب کند.

استارلینک

سرعت دانلود، آپلود و نرخ تاخیر استارلینک

Ookla در گزارش جدید خود سرویس استارلینک را با وایاست و HughesNet مقایسه کرده که پیش از آن مهم‌ترین سرویس‌های اینترنت ماهواره‌ای محسوب می‌شدند. طبق آمار ارائه شده، سرعت دانلود آن‌ها در سه ماهه چهارم سال 2021 به 20.92 مگابیت بر ثانیه (برای HughesNet) و 21.81 مگابیت بر ثانیه (برای وایاست) رسیده و سرعت استارلینک در مدت زمان مشابه، 104.97 مگابیت بر ثانیه ثبت شده است.

از نظر سرعت آپلود نیز استارلینک برتری خود را حفظ کرده و با ثبت سرعت 12.04 مگابیت بر ثانیه نسبت به هر دو سرویس برتری دارد. علاوه بر این، در برخی از کشورها مانند استرالیا عملکرد بهتری ارائه کرده و سرعت آن به 141.55 مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

با این حال یکی از مشکلات اساسی اینترنت ماهواره‌ای تاخیر است که در مواردی مانند تماس ویدیویی مشکلات زیادی به وجود می‌آورد. نرخ تاخیر HughesNet در حال حاضر 725 میلی ثانیه و ویاست 627 میلی ثانیه است. با این حال، سرویس استارلینک در این زمینه نیز عملکرد مطلوبی دارد و نرخ تاخیر آن تنها 40 میلی ثانیه است.

به طور کلی عملکرد استارلینک در یک مسیر صعودی قرار دارد و سرعت آن در سه ماهه چهارم سال 2021 نسبت به سه ماهه سوم افزایش یافته است، زیرا اسپیس ایکس به استقرار ماهواره‌های خود ادامه می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی