ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ios 15.4
نرم افزار و اپلیکیشن

مشکل جدید iOS 15.4؛ دلیل مصرف بیش از حد باتری چیست؟

اپل چند روز قبل آپدیت iOS 15.4 را برای کاربران منتشر کرد. اگر همین حالا دستگاه‌تان از این نسخه پشتیبانی می‌کند می‌توانید آیفون خود را به جدیدترین نسخه این سیستم‌عامل به روز کنید. اما این ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۳۰

اپل چند روز قبل آپدیت iOS 15.4 را برای کاربران منتشر کرد. اگر همین حالا دستگاه‌تان از این نسخه پشتیبانی می‌کند می‌توانید آیفون خود را به جدیدترین نسخه این سیستم‌عامل به روز کنید. اما این خبر شاید حداقل تا آینده‌ای نه چندان دور شما را پشیمان کند. برخی از کاربران از مصرف باتری بیش از حد iOS 15.4 می‌گویند.

جدیدترین نسخه iOS از قابلیت‌های پیشرفته‌ای نظیر قفل‌گشایی فیس‌آی‌دی حتی با ماسک روی صورت (تنها برای آیفون ۱۲ و جدیدتر) بهره می‌برد و همین موضوع بسیاری از کاربران را به آپدیت به این نسخه ترغیب کرده است. اما اخیرا بسیاری از کاربران در توییتر از مشکل مصرف بیش از حد باتری گلایه کرده‌ و حتی یکی از کاربران مدعی شده که شارژدهی باتری به نصف رسیده است. یکی از کاربران هم به کاهش ۵ درصدی باتری در تنها ۱۰ دقیقه اشاره کرده است.

ios 15.4

اما یکی از کاربران حتی از مشکلی دیگر گفته که به شارژ شدن باتری هم مربوط است. به گفته این کاربر، پس از آپدیت به iOS 15.4 میزان باتری به اشتباه نشان داده می‌شود و هنگام اتصال شارژر به آیفون، میزان شارژ روی ۹۵ یا ۹۷ درصد باقی می‌ماند و با جدا کردن شارژر، بلافاصله به ۱۰۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. سپس حدود ۵ دقیقه بعد یا پس از ری‌استارت کردن آیفون، مقدار شارژ به سرعت کاهش می‌یابد.

البته کاهش شارژدهی باتری برای مدتی پس از آپدیت کردن به نسخه جدید iOS موضوع عجیب و چندان جدیدی نیست. پیش از این در مورد آپدیت به iOS 14 هم توضیح داده شده بود که نصب سیستم‌عامل جدید در آیفون موجب می‌شود [حداقل برای مدتی] برخی فعالیت‌های اضافه در پس زمینه ادامه پیدا کند. به عنوان مثال سیستم‌عامل تلاش می‌کند عملیات فهرست‌بندی فایل‌ها و نیز کالیبره کردن باتری را مجددا انجام دهد. این موضوع می‌تواند ساعت‌ها یا حتی روزها ادامه پیدا کند.

چنین عملیاتی نه تنها مصرف بیشتر باتری را به همراه دارد بلکه به دلیل کالیبره نبودن موقتی باتری می‌تواند نمایش میزان شارژ باقی مانده را با اختلال مواجه کند؛ در حالی که در واقع شارژدهی باتری بیش از میزان نمایش داده شده است. از طرف دیگر، با عرضه نسخه جدید iOS، نسخه به روزشده بسیاری از اپلیکیشن‌ها منتشر می‌شوند. علاوه بر این باید اضافه شدن بسیاری از قابلیت‌های جدید به دستگاه را نیز در نظر گرفت که موجب مصرف بیشتر انرژی به ویژه در دستگاه‌های قدیمی‌تر می‌شود. در صورتی که شما هم به این مشکل مواجه شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم پس از آپدیت به iOS 15.4 چند روز صبر کنید تا باتری به درستی کالیبره شود. در این صورت احتمالا مشکلتان حل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی