ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بی ام و
خودرو

BMW پیشتاز در استفاده از فناوری 5G در خودروهای خود

حضور شبکه 5G به مرور زمان در زندگی روزمره ما بیشتر می‌شود و حالا راه خود را به بازار خودرو باز کرده است. «تی-موبایل» (T-Mobile) و «بی ام و» (BMW) با همکاری یکدیگر قصد دارد ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۴:۳۰

حضور شبکه 5G به مرور زمان در زندگی روزمره ما بیشتر می‌شود و حالا راه خود را به بازار خودرو باز کرده است. «تی-موبایل» (T-Mobile) و «بی ام و» (BMW) با همکاری یکدیگر قصد دارد اولین خودروهایی که می‌توانند به شبکه 5G متصل شوند را راهی بازار کنند.

هرچند این موضوع باعث اعتراض بسیاری از مردم شده، اما بسیاری از خودروهای جدید به شبکه جهانی وب متصل هستند. این دسته از خودروها با دسترسی به 4GLTE و Wi-Fi می‌توانند به سرویس‌های پخش مختلفی متصل شوند، اطلاعات مربوط به عیب یابی را به سازنده ارسال کنند، اطلاعات GPS را دریافت کنند و موارد دیگری را انجام دهند. هر چند LTE و Wi-Fi برای صنعت خودرو کافی به نظر می‌رسد، برخی از شرکت‌ها قصد دارند محدودیت‌های موجود را کنار بزنند.

به همین دلیل تی-موبایل و بی ام و قصد دارند با همکاری یکدیگر سرویس جدیدی با نام Magneta Drive را به مجموعه محدودی از خودروهای BMW وارد کنند که مدل‌های جدید iX 2022 و i4 2022 را شامل می‌شود. با این وجود خودروهای مذکور به نسل پنجم شبکه ارتباطات متصل خواهند شد و به ترتیب 83 هزار دلار و 55 هزار دلار قیمت خواهند داشت. با این حال سرویس این دو شرکت به صورت رایگان ارائه نخواهد شد و با پرداخت هزینه ماهانه 20 دلاری فعال خواهد شد.

قابلیت‌های برنامه بی ام و و تی-موبایل

بی ام و

تی-موبایل پوشش گسترده‌ای در زمینه شبکه 5G دارد و برای این نوع طرح‌ها بهترین اپراتور محسوب می‌شود. با این وجود، پس از خرید سرویس جدید کاربران تقریبا در هر منطقه‌ای می‌توانند داده‌ها و تماس‌های صوتی نامحدودی داشته باشند. البته این سرویس شامل دریافت پیامک نمی‌شود.

T-Mobile و BMW تنها شرکت‌هایی نیستند که قصد دارند پشتیبانی از شبکه 5G را به خودروها بیاورند. آئودی (Audi) هم با همکاری ورایزن (Verizon) قصد دارد این ویژگی را تا سال 2024 به خودروها اضافه کند و جنرال موتورز و ای‌تی‌اندتی (AT&T) نیز برنامه مشابهی دارند. با این وجود در ماه‌های آینده شاهد خودروهای 5G بسیار بیشتری خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی