ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی های 5G
تکنولوژی

فروش گوشی‌های 5G با کمک آیفون برای اولین بار از گوشی‌های 4G پیشی گرفت

آمار فروش گوشی‌های هوشمند در دوران کنونی سر به فلک گذاشته و طبیعتا در چنین بازاری رقم فروش گوشی های 5G به شکل تصاعدی در حال افزایش است. به همین منظور طبق داده‌های ارائه شده، ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

آمار فروش گوشی‌های هوشمند در دوران کنونی سر به فلک گذاشته و طبیعتا در چنین بازاری رقم فروش گوشی های 5G به شکل تصاعدی در حال افزایش است. به همین منظور طبق داده‌های ارائه شده، 51 درصد از گوشی‌های فروخته شده در ماه ژانویه از نسل پنجم شبکه ارتباطات پشتیبانی می‌کرده‌اند و فروش آن‌ها از گوشی‌هایی با شبکه 4G برای اولین بار بیشتر بوده است.

اپل همچنان پیشتاز بازار گوشی های 5G

طبق گزارش بلومبرگ، 51 درصد از گوشی‌های فروخته شده ماه ژانویه از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند که یک نقطه عطف بزرگ برای این بازار محسوب می‌شود. بنا بر تحقیقات وب‌سایت کانترپوینت، اپل با سهم 37 درصدی خود جایگاه اول بازار گوشی‌های 5G را تصاحب کرده و پس از آن سامسونگ با سهم 12 درصدی در حال تعقیب کوپرتینویی‌ها است.

شرکت‌های شیائومی و ویوو هرکدام با در اختیار داشتن 11 درصد از این بازار پشت سر سامسونگ حرکت می‌کنند و اوپو نیز با سهم 10 درصدی خود از بازار گوشی های 5G در جایگاه چهارم قرار دارد.

گوشی های 5G

با وجود شروعی نه چندان طوفانی، شبکه 5G در حال تبدیل شدن به روند اصلی محصولات بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده است. شرکت‌های AT&T، تی‌موبایل و ورایزن در تلاش هستند تا با ساخت آنتن‌های مخابراتی بیشتر پوشش 5G را گسترش دهند. بنابراین چندان تعجب برانگیز نیست که بسیاری از گوشی‌های جدید بازار با پشتیبانی از شبکه 5G وارد بازار می‌شوند.

نکته مهم دیگری که کانترپوینت در گزارش خود به آن اشاره می‌کند، این است که ضریب فروش گوشی‌های هوشمند 5G در ژانویه 2022 سرانجام برای اولین بار از تعداد گوشی‌های 4G فروخته شده در جهان پیشی گرفت. کشورهای چین، آمریکای شمالی و اروپای غربی بیشتری تاثیر در رشد بازار این گوشی‌ها را داشته‌اند و چین به تنهایی در ژانویه 84 درصد از فروش گوشی‌های 5G را به خود اختصاص داده است. آمریکای شمالی و اروپای غربی هم به ترتیب 73 و 76 درصد از این فروش را در دست داشته‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی