ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کرونا در چین
علمی

چین اولین مورد مرگ بر اثر ابتلا به کرونا را پس از یکسال گزارش کرد

چین که از آن به عنوان مهد اصلی ویروس کرونا یاد می‌شود، به خوبی توانسته آن را مهار کند و آمار مرگ و میر خودش را به صفر برساند. اما حالا اولین مرگ ناشی از ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

چین که از آن به عنوان مهد اصلی ویروس کرونا یاد می‌شود، به خوبی توانسته آن را مهار کند و آمار مرگ و میر خودش را به صفر برساند. اما حالا اولین مرگ ناشی از کرونا در چین پس از گذشت یک سال در استان «جی‌لین» گزارش شده است.

در طول سال 2021 فقط دو مورد مرگ ناشی از کرونا در کشور چین گزارش شده بود که آخرین مورد آن به 25 ژانویه مربوط می‌شد و حالا طبق گزارش رویترز، دو نفر در جی‌لین چین‌ به دلیل ویروس کرونا درگذشته‌اند. اکنون این کشور در حال مبارزه با گسترده‌ترین شیوع خود تا به امروز است و همچنان با ارائه رویکردهایی مانند محدودیت‌های کوتاه مدت و انجام آزمایش‌های سریع، آمار مرگ و میر خود را بسیار پایین نگه داشته است.

جی‌لین یکی از استان‌های شمالی چین که با کره شمالی و روسیه هم مرز است، در مرکز موج جدید قرار داد و بیش از دو سوم تمام مبتلایان کشور به این منطقه مربوط می‌شود. آخرین مورد فوتی ثبت شده، باعث شد تا تعداد کل قربانیان گزارش شده چین از زمان شروع همه‌گیری به 4638 نفر افزایش پیدا کند.

موج جدید شیوع کرونا در چین

کرونا در چین

همچنین در 18 مارس 2022 (جمعه، 27 اسفند) 2228 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور گزارش شد که 2157 مورد از آن‌ها به صورت محلی منتقل شده‌اند. از سوی دیگر چین موارد جدید بدون علائم را به عنوان موارد تایید شده طبقه‌بندی نمی‌کند که تعداد آن‌ها به 1823 نفر رسیده است. سرزمین اصلی چین تاکنون در مجموع 128,462 مورد ابتلا به کرونا را تایید کرده است.

اخبار مربوط به فوتی‌های جدید چین به شدت در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته و خبر «دو مورد مرگ جدید کرونا در جی‌لین» به یکی از موضوعات پرطرفدار پلتفرم چینی ویبو تبدیل شده است. کاربران شبکه‌های اجتماعی همچنین خواستار ارائه جزئیات بیشتری درباره مرگ‌ها هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی