ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بازار رمز ارزها
تکنولوژی

هشدار اتحادیه اروپا: آمادگی از دست دادن پول در بازار رمزارزها را داشته باشید

با وجودی که شرکت‌های بزرگی از کریپتو حمایت می‌کنند اما سازمان‌های نظارت بر اوراق بهادار، بانکی و بیمه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک به کاربران هشدار دادند که با سرمایه‌گذاری روی بازار رمزارزها در معرض ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۶:۰۰

با وجودی که شرکت‌های بزرگی از کریپتو حمایت می‌کنند اما سازمان‌های نظارت بر اوراق بهادار، بانکی و بیمه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک به کاربران هشدار دادند که با سرمایه‌گذاری روی بازار رمزارزها در معرض خطر از دست دادن تمام پول خود هستند و ممکن است طعمه کلاهبرداری شوند.

در بیانیه مشترک این سه نهاد اتحادیه اروپا آمده است:

«مصرف‌کنندگان با خرید این دسته از دارایی‌ها با خطر بسیار محتمل از دست دادن تمام پول سرمایه‌گذاری شده خود مواجه هستند. آن‌ها باید نسبت به خطرات تبلیغات گمراه کننده‌ای که از طریق شبکه‌های اجتماعی و اینفلوئنسرها می‌شود، آگاه باشند.»

به بیان ساده‌تر، مقامات نظارتی اروپا در بیانیه خود ضمن هشدار به کاربران درباره سرمایه‌گذاری روی رمزارزها، به صراحت بیان می‌کنند که تحت قانون خدمات مالی فعلی اتحادیه اروپا، هیچ گونه حمایت یا بازگشت غرامتی شامل آن‌ها نمی‌شود.

نهادها نگرانی خود نسبت به این موضوع را بیان می‌کنند که مصرف‌کنندگان در حالی هزاران رمزارز مختلف از جمله بیت کوین (BTC) و اتر (ETH) که 60 درصد بازار را تشکیل می‌دهند را خریداری می‌کنند که هیچ آگاهی نسبت به خطرات آن ندارند.

خطرات مهم بازار رمز ارزها

بازار رمز ارزها

به همین منظور، رگولاتورها هفت نوع خطری که مصرف‌کنندگان ممکن است در بازار کریپتو با آن مواجه شوند را فهرست کرده‌اند. در این بیانیه از نوسانات بسیار زیاد قیمت رمزارزها، اطلاعات گمراه‌کننده، فقدان جنبه‌های حفاظتی، پیچیدگی محصول، کلاهبرداری و فعالیت‌های مخرب، عدم شفافیت قیمت و نقدینگی پایین و در نهایت هک و مسائل امنیتی به عنوان خطرات بازار رمزارزها یاد شده است.

در نهایت، ناظران از این فرصت استفاده می‌کنند تا در بیانیه خود به تاثیرات زیست‌محیطی برخی رمزارزها نیز اشاره کنند. بیانیه صادر شده با این جملات به پایان می‌رسد:

«مصرف‌کنندگان همچنین باید آگاه باشند که تولید برخی رمزارزها به انرژی بسیار زیادی نیاز دارد و این امر تاثیرات زیست‌محیطی را به همراه دارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • حسین بختیار
    حسین بختیار | ۱ فروردین ۱۴۰۱

    مردم دیگر فریب ترفندهای این شکلی را نخواهند خورد حرفهای افراد وابسته به سازمان‌های دولتی زین پس تاثیر چندانی در قیمت رمز ارزها ندارد زیرا با شروع جنگ بین روسیه و اکراین همه به ضرورت داشتن چنین سرمایه ارزشمندی پی بردند ،،

  • برسام محمودی
    برسام محمودی | ۱ فروردین ۱۴۰۱

    اگر بلد باشی پولت رو از دست نمیدی

مطالب پیشنهادی