ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل با تغییر لوگوی خود به استقبال نوروز 1401 رفت

گوگل در مناسبت‌های خاص لوگوی اصلی موتور جستجوی خود را تغییر می‌دهد و حالا همزمان با جشن باستانی «نوروز» حال و هوای بهاری گرفته است. متاسفانه مانند سال‌های گذشته، این لوگو برای کاربران ایرانی قابل ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۱:۰۰

گوگل در مناسبت‌های خاص لوگوی اصلی موتور جستجوی خود را تغییر می‌دهد و حالا همزمان با جشن باستانی «نوروز» حال و هوای بهاری گرفته است.

متاسفانه مانند سال‌های گذشته، این لوگو برای کاربران ایرانی قابل مشاهده نیست اما در کشورهایی مانند ترکمنستان، آذربایجان، افغانستان و ازبکستان نمایش داده می‌شود.

گوگل به فاصله یک روز مانده تا آغاز رسمی سال 1401 شمسی لوگو موتور جستجوی خود را برای مطابقت با جشن باستانی نوروز تغییر داد و بهاری شد.

گوگل

بیانیه گوگل درباره نوروز

غول موتور جستجو در وب‌سایت خود ضمن نمایش این لوگو جدید و نحوه ساخت آن نوشته است:

نیمکره شمالی با چشم اندازهای سرد و بایر خداحافظی می‌کند و به برگ‌های جوانه زده و شکوفه‌های بهاری سلامی دوباره می‌کند. میلیون‌ها نفر در سراسر جهان نوروز، اولین روز بهار و آغاز رسمی سال نو را جشن می‌گیرند و از فعالیت‌های بیرون از خانه لذت می‌برند.

نوروز یکی از قدیمی‌ترین تعطیلات جهان است و تاریخچه‌ای بسیار فاخر دارد که قدمت آن به بیش از 3000 سال می‌رسد. این جشن 13 روزه با اعتدال بهاری و عبور خورشید از خط استوا آغاز می‌شود و به طور گسترده نماد تولدی دوباره و تایید زندگی در هماهنگی با طبیعت است.

از جمله سنت‌های رایج این جشن باستانی می‌توان به نظافت خانه، دیدار با دوستان و همسایگان و تهیه غذاهای سنتی مانند دسرهای خاص، برنج و ماهی سرخ شده اشاره کرد.

نوروز مبارک!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Reza Bat
    Reza Bat | ۶ فروردین ۱۴۰۱

    دمت گرم گوگل جان ولی بجای این کارا، ایران رو که مهد نوروزه تحریم نکن.

مطالب پیشنهادی