ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پایان شکوه هشت سیلندر؛ مرسدس SL اسطوره ای حتی در نسخه AMG نیز چهار سیلندر خواهد بود

اکتبر گذشته بود که مرسدس AMG از نسل جدید SL در دو نسخه ۵۵ و ۶۳ رونمایی کرد. هر دوی این نسخه‌ها به همان موتور معروف چهار لیتری V8 مجهز هستند، به همین خاطر قیمت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

اکتبر گذشته بود که مرسدس AMG از نسل جدید SL در دو نسخه ۵۵ و ۶۳ رونمایی کرد. هر دوی این نسخه‌ها به همان موتور معروف چهار لیتری V8 مجهز هستند، به همین خاطر قیمت آنها نیز بالا است. حالا خبر می‌رسد کمپانی آلمانی برای اینکه بتواند نظر مثبت طیف بیشتری از مشتریان را جلب کند، نسخه ۴۳ از این خودروی زیبا و جذاب را نیز عرضه خواهد کرد. این نسخه نیروی خود را از یک موتور کم حجم ۴ سیلندر دریافت می‌کند.

مرسدس AMG

شاید فکر کنید این اولین بار است که SL با یک موتور چهار سیلندر وارد بازار می شود. اما نگاهی به تاریخچه این خودروی اصیل نشان می‌دهد اتاق W121 در حد فاصله سال‌های ۱۹۵۵ تا ۱۹۶۳ با یک موتور ۱.۹ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی تولید شده است. این موتور بر مبنای موتور ۶ سیلندر 300 SL توسعه یافته بود و می‌توانست ۱۰۴ اسب بخار قدرت تولید کند.

در گذشته نه چندان دور موتور ۴ سیلندر به معنای خروجی پایین بود. اما با پیشرفت‌های حاصل شده اکنون موتورهای چهار سیلندر هم بسیار قدرتمند بوده و می‌توانند خروجی قابل توجهی داشته باشند. برای مثال موتور دو لیتری به کار رفته در مدل‌هایی مثل A45 S و CLA 45 S توانایی تولید ۴۱۵ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. این موتور که قدرتمندترین موتور چهار سیلندر تولید انبوه دنیا به شمار می‌رود، به احتمال زیاد نیروبخش مرسدس AMG SL 43 خواهد بود.

مرسدس AMG

آنطور که نشریه آلمانی اتو موتور اند اسپرت گزارش کرده، SL 43 از سیستم هیبرید نرم با تکنولوژی E-Turbo بهره خواهد برد. این نشریه پیش‌بینی می‌کند خروجی SL 43 همانند C43 چیزی در حدود ۳۸۵ اسب بخار خواهد بود. احتمالا بدانید تمامی نسخه‌های مختلف نسل جدید C کلاس، از جمله C63، با موتور چهار سیلندر تولید خواهند شد.

انتظار می‌رود SL 43 از نظر طراحی کمی چهره سر به زیرتری نسبت به برادران ۸ سیلندر خود داشته باشد. به عبارت دیگر از خشونت ظاهری این نسخه کاسته شده و اجزایی مثل سپر، جلوپنجره، رینگ‌ها و خروجی اگزوز ساده‌تر و کوچک‌تر خواهند شد.

مرسدس AMG

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، SL چهار سیلندر مشتریان بیشتری را به سمت نمایندگی‌های مرسدس AMG خواهد کشاند. این کمپانی قبلا برای افرادی که دارای بودجه کمتری بودند، مدل‌های SLC و SLK را روی خط تولید داشت. نسخه ۴ سیلندر SL می‌تواند به رقیبی برای مدل‌های پرچمدار ب‌ام‌و Z4، پورشه باکستر و آئودی TT تبدیل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی