ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویروس کرونا
علمی

مطالعه جدید: آنتی‌بادی‌‌های طبیعی کرونا تا هفت ماه برای کودکان ایمنی می‌آورند

طبق مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه «UTHealth» انجام شده است، بدن کودکانی که قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، آنتی‌بادی‌هایی را به صورت دوره‌ای و طبیعی تولید می‌کنند که حداقل هفت ماه دوام می‌آورند ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۵:۰۰

طبق مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه «UTHealth» انجام شده است، بدن کودکانی که قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، آنتی‌بادی‌هایی را به صورت دوره‌ای و طبیعی تولید می‌کنند که حداقل هفت ماه دوام می‌آورند و به عبارت دیگر، تا هفت ماه برای کودکان ایمنی می‌آورند.

این مطالعه امروز در مجله «Pediatrics» منتشر شد.

محققان در این مطالعه، داده‌های پزشکی جمع‌آوری شده از 218 کودک در سراسر ایالت تگزاس – که بین سنین 5 تا 19 سال قرار داشتند – جمع‌آوری کرده و مورد بررسی قرار دادند. این کودکان در یک نظرسنجی با نام «CARES» شرکت کرده بودند که در اکتبر 2020 و با هدف ارزیابی وضعیت آنتی‌بادی‌های بدن پس از ابتلا به ویروس کرونا برگزار شد.

در این نظرسنجی، از هر داوطلب سه نمونه خون جداگانه گرفته شد. نمونه‌ها پیش از واکسن زدن، در طول همه‌گیری گونه دلتا و سپس امیکرون جمع‌آوری شدند. تا به امروز، محققان موفق شدند هر سه نمونه خون را در مطالعات خود بررسی کنند.

ویروس کرونا

«سارا مسیا» محقق دوره دکترا رشته اپیدمولوژی و ژنتیک انسانی در موسسه «MPH» و نویسنده اول این مطالعه می‌گوید: « این اولین نتایج منتشر شده از مطالعه CARES در تگزاس است که شامل داده‌های جمع‌آوری شده از هر سه مرحله است. این یافته‌ها مهم هستند زیرا اطلاعاتی که ما از کودکان مبتلا به ویروس کرونا جمع‌آوری کردیم، برای شرایط مختلف یکسان بودند. این شرایط مختلف عبارتند از: علامت‌دار بودن ابتلا – وزن کودک در هنگام ابتلا – جنسیت و ... »

مطالعات نشان داد بیش از 96% از کودکان پس تا هفت ماه پس از ابتلا آنتی‌بادی طبیعی در بدن دارند تا از ابتلای مجدد آن‌ها جلوگیری کند. از سوی دیگر، حدود 58% از کودکان در نمونه‌های دوم و سوم هیچ نشانی در عفونت نداشتند – این نتایج شامل محافظت ناشی از واکسن نمی‌شود. این نتایج به درک تاثیر ویروس بر بدن کودکان کمک ویژه‌ای می‌کند. تا به امروز حدود 14 میلیون کودک زیر 18 سال در ایالات متحده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

مسیا در پایان گفت: «مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که آنتی‌بادی طبیعی به علاوه محافظت ایجاد شده توسط واکسن بهترین راه مبارزه با این ویروس است و این نکته برای بزرگسالان و کودکان مشترک است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی