ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انویدیا
تکنولوژی

کاهش 12 درصدی هزینه‌های تولید انویدیا؛ قیمت‌ها در بازار تغییر می‌کنند؟

به دنبال افزایش استخراج رمزارزها، صنعت سخت‌افزار تحت فشار شدیدی قرار گرفته است. از طرف دیگر کاهش ذخیره چیپ‌ها و پاندمی کرونا هم به افزایش قیمت‌ها دامن زده است. با وجود این که مشخص نیست ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۰۸:۳۰

به دنبال افزایش استخراج رمزارزها، صنعت سخت‌افزار تحت فشار شدیدی قرار گرفته است. از طرف دیگر کاهش ذخیره چیپ‌ها و پاندمی کرونا هم به افزایش قیمت‌ها دامن زده است. با وجود این که مشخص نیست گیمرها چه زمانی باید منتظر بهبود شرایط باشند، اما به لطف بهینه‌سازی‌هایی که در بخش تولید انویدیا اتفاق افتاده انتظار می‌رود شرایط بازار کمی بهبود یابد.

بر اساس یگ گزارش جدید، انویدیا هزینه‌های تولید خود را بین ۸ تا ۱۲ درصد کاهش داده است. انویدیا در حال حاضر این موضوع را به شرکای تجاری خود که در تولید کارت گرافیک فعال هستند، اطلاع داده و گفته که قصد دارد این کاهش هزینه را به طور مستقیم به تولیدکنندگان کارت گرافیک منتقل کند.

با این حال گزارش‌ها به این موضوع اشاره دارند که تولیدکنندگان کارت گرافیک نمی‌توانند این کاهش هزینه را در عرضه به مشتریان نهایی خود اعمال کنند و در عوض این کاهش هزینه را به تولیدکنندگان کامپیوترها از جمله کورسیر، اومن پی‌سی، NZXT، مِین‌گیِر و ... واگذار خواهند کرد. اما شاید برایتان سوال باشد که این موضوع برای خریداران نهایی محصولات چه مفهومی دارد؟

انویدیا

آینده قیمت کارت‌های گرافیک

به عبارت دیگر باید گفت که نمی‌توان انتظار کاهش قیمت ناگهانی کارت گرافیک در فروشگاه‌های فیزیکی یا آنلاین را داشت؛ با این حال هنوز جای امیدواری وجود دارد. چون گزارش‌ها نشان می‌دهند که در فاصله ماه‌های ژانویه تا فوریه (اواسط دی تا اواسط اسفند ۱۴۰۰) قیمت برخی کارت‌های گرافیک تا ۱۱ درصد کاهش یافته است. البته هنوز هم قیمت‌ها بالاتر از قیمت‌ها خرده‌فروشی پیشنهاد شده از سوی تولیدکنندگان هستند اما همین موضوع نشان می‌دهد که شرایط رو به بهبود است.

در واقع باید گفت که گیمرها تقریبا تنها در صورتی شاهد بهبود قیمت‌ها خواهند بود که به جای خرید جداگانه کارت گرافیک، سیستم‌های آماده تولیدکنندگان پی‌سی را خریداری کنند؛ موضوعی که البته در ایران چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. در غیر این صورت باید به کاهش تدریجی قیمت‌ها در چند ماه آینده دلخوش باشیم؛ البته به شرطی که تقاضا برای استخراج رمزارزها به کمک کارت گرافیک پایین باقی بماند.

موضوع دیگری که احتمالا می‌تواند در کاهش قیمت کارت گرافیک در آینده نه چندان دور تاثیرگذار باشد، ورود اینتل به حوزه تولید چیپ‌های کارت گرافیک است. البته هنوز نمی‌توان در مورد تاثیر ورود این کمپانی به این بازار به طور قطع نظر داد. چیپ‌های تولید شده توسط اینتل در سال جاری میلادی (احتمالا در ماه‌های اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۱) روانه بازار خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی