ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سیستم مدل ساز SystemNerf
تکنولوژی

محققان با سیستم مدل ساز جدید StyleNerf، نوید بهبود تصاویر مدل‌سازی شده را می‌دهند

سیستم مدل‌سازی StyleNerf می‌تواند تصاویر سه‌بعدی ساختگی را بر مبنای تصاویر دو بعدی رندر کند. نکته‌ جالب توجه این سیستم، رندرگیری در زمان واقعی است. سیستم‌های مدل‌سازی توسط موسسه‌های مختلفی ارائه شده‌اند و اکنون موسسه ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۱۳:۰۰

سیستم مدل‌سازی StyleNerf می‌تواند تصاویر سه‌بعدی ساختگی را بر مبنای تصاویر دو بعدی رندر کند. نکته‌ جالب توجه این سیستم، رندرگیری در زمان واقعی است.

سیستم‌های مدل‌سازی توسط موسسه‌های مختلفی ارائه شده‌اند و اکنون موسسه انفورماتیک Max Planck از ابداع سیستم جدیدش خبر داده است. این سیستم مدل‌سازی تازه وارد StyleNerf نام دارد. کاربرد نهایی StyleNerf به طوری است که شما می‌توانید با تحویل عکس سه‌بعدی ساختگی به آن، تصویر خود را روی یک تصویر بی ساختار دو بعدی پیاده کنید. تصاویر تولید شده توسط این سیستم از کیفیت بالایی برخوردارند و جزئیات بالایی در آن‌ها به چشم می‌خورد.

سیستم StyleNerf یک مدعی جدید در صنعت مدل سازی است

بسیاری از سیستم‌های مدل‌سازی موجود برای تولید تصاویر با کیفیت از روش‌هایی استفاده می‌کنند که چندان دقیق نیستند و امکان دارد که تصاویر خروجی آن‌ها دارای موارد اضافی باشد. در مقابل اما StyleNerf از نوعی میدان تابش عصبی برای تولید دقیق تصاویر استفاده می‌کند. این روش سیستم مدل سازی جدید StyleNerf را از رقبا متمایز می‌کند. در تصویر زیر می‌توانید مقایسه این سیستم با رقبا را مشاهده کنید.

سیستم مدل ساز SystemNerf
مقایسه تصاویر مدل‌سازی شده توسط SystemNerf با رقبا

مدل‌ساز StyleNerf سرعت بسیار خوبی در ارائه تصاویر خروجی دارد و برای کاربران عجول مناسب است. شما می‌توانید به صورت همزمان فیلم‌برداری کنید و تصویر مدل‌سازی شده سوژه را نیز مشاهده کنید.

شایان ذکر است که یک سری ابزار مخصوص برای ترکیب دو تصویر در نظر گرفته شده، به طوری که می‌توانید مواردی مانند زاویه دید عکس را تغییر دهید. به گفته تیم توسعه دهنده StyleNerf، الگوریتم‌های موجود در این سیستم کارآمدتر از دیگر سیستم‌ها هستند. همچنین ادعا می‌شود که استفاده از این سیستم مدل ساز، انتخاب اقتصادی‌تر به شمار می‌آید. تیم StyleNerf به‌زودی جزئیات چگونگی دسترسی به این مدل‌ساز را منتشر خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی