ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویندوز ۱۱
نرم افزار و اپلیکیشن

نسخه اینسایدر ویندوز ۱۱ امکانات جدیدی به منوی استارت اضافه می‌کند

بیلد ۲۲۵۷۹ ویندوز ۱۱ که اکنون در کانال توسعه دهندگان برای اینسایدرها عرضه شده امکانات جدیدی از جمله در بخش منوی استارت، حالت تبلت و بسیاری موارد دیگر را به این سیستم‌عامل می‌آورد. بیلد ۲۲۵۷۹ ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ | ۲۲:۳۰

بیلد ۲۲۵۷۹ ویندوز ۱۱ که اکنون در کانال توسعه دهندگان برای اینسایدرها عرضه شده امکانات جدیدی از جمله در بخش منوی استارت، حالت تبلت و بسیاری موارد دیگر را به این سیستم‌عامل می‌آورد.

بیلد ۲۲۵۷۹ را نمی‌توان یک به روز‌رسانی بزرگ در نظر گرفت و بیشتر قابلیت‌های آن در واقع بهبودهایی برای امکاناتی هستند که در هفته‌های اخیر عرضه شده‌اند. به عنوان مثال اخیرا امکان پشتیبانی از فولدرها به منوی استارت اضافه شده بود اما حالا می‌توان نام دلخواه را برای هر فولدر در منوی استارت وارد کرد.

ویندوز ۱۱

همچنین در صورت فعال بودن قابلیت رمزنگاری بیت‌لاکر، می‌توانید انتخاب کنید که حافظه جانبی USB رمزنگاری نشود. این ویژگی بیشتر برای متخصصان حوزه آی‌تی در نظر گرفته شده اما کاربران دیگر هم در صورت نیاز می‌توانند از آن استفاده کنند. این سیاست جدید بیت‌لاکر به منظور جلوگیری از رمزنگاری خودکار حافظه‌های USB در نظر گرفته شده که به صورت اتفاقی انجام می‌شد. به این منظور باید یک لیست استثنا برای حافظه‌های USB مورد نظر خود ایجاد کنید.

مایکروسافت همچنین طراحی جدیدی را برای صفحه مربوط به پرینت برای اپلیکیشن‌های Win32 در نظر گرفته است. حالا برای اپلیکیشن‌های دسکتاپ که از CPrintDialog استفاده می‌کنند پنجره پرینت با ظاهری مدرن نمایش داده می‌شود که با طراحی ویندوز ۱۱ هماهنگی بیشتری دارد. مایکروسافت همچنین بهبود‌هایی را برای قابلیت پرینت در ویندوز ۱۱ در نظر گرفته است. حالا اگر یک پرینتر جدید را انتخاب کنید، مایکروسافت به طور خودکار آن پرینتر را روی ویندوز ۱۱ نصب می‌کند.

ویندوز ۱۱

اگر اپلیکیشن ویندوز ترمینال را حذف کرده باشید، آپدیت جدید ویندوز کارتان را ساده‌تر می‌کند و هنگامی که با کلیدهای ترکیبی Win+X قصد دسترسی به کنسول را داشته باشید به صورت خودکار شما را به پاورشل هدایت می‌کند.

مایکروسافت اپلیکیشن Get Started که به راه‌اندازی و تنظیم اولیه ویندوز ۱۱ توسط کاربران کمک می‌کند را بهبود داده تا امکان پین‌ کردن وبسایت‌های دلخواه به تسک‌بار را داشته باشید. یکی از قابلیت‌های جدید دیگر، اضافه شدن انیمیشن‌های زیبا برای ژست‌های لمسی چند انگشتی است. همچنین می‌توانید با سوایپ کردن سه انگشتی به چپ یا راست، بین پنجره‌هایی که اخیرا استفاده کرده‌اید جابجا شوید.

در تسک منیجر ویندوز ۱۱ هم کلیدی برای اجرای وظایف جدید به نام «Run New Task» اضافه شده است. ذره‌بین مشهور ویندوز یا همان Magnifier و نیز کیبورد روی صفحه هم حالا با طراحی فلوئنت ویندوز ۱۱ هماهنگ شده‌اند.

البته در نهایت باید اشاره کرد که شاید این برخی از این تغییرات به نسخه نهایی ویندوز ۱۱ راه نیابند اما انتظار می‌رود بیشتر آنها در نسخه 22H2 به دست کاربران برسند. لیست کامل تغییرات این نسخه را می‌توانید در اینجا ببینید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی