ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین کارخانه گیگافکتوری تسلا در اروپا، رسما در آلمان شروع به کار کرد

امروز چهارمین کارخانه گیگافکتوری تسلا، اولین در اروپا رسما توسط مدیرعامل این کمپانی، ایلان ماسک در نزدیکی برلین، آلمان افتتاح شد. این کارخانه نزدیک به دو سال و نیم پس اعلام برنامه‌های تسلا برای ساخت ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

امروز چهارمین کارخانه گیگافکتوری تسلا، اولین در اروپا رسما توسط مدیرعامل این کمپانی، ایلان ماسک در نزدیکی برلین، آلمان افتتاح شد. این کارخانه نزدیک به دو سال و نیم پس اعلام برنامه‌های تسلا برای ساخت کارخانه در این کشور شروع به کار می‌کند و نام رسمی‌اش «Giga Berlin-Brandenburg» است.

به عنوان بخشی از برنامه افتتاح این کارخانه، تسلا اولین خودروهای تولید شده در این کارخانه را به مشتریان تحویل داد: 30 خودروی مدل Y. به گزارش رویترز، این خودروها از نوع پرفورمنس هستند که قیمتی برابر 63,990 یورو دارند و برد آن‌ها به 515 کیلومتر می‌رسد.

دریافت تاییدیه برای کارخانه گیگافکتوری برلین

تسلا اوایل ماه جاری میلادی موفق به کسب تاییدیه برای تولید سالانه 500 هزار خودرو در این کارخانه شده بود. تسلا در ابتدا امیدوار بود که از تابستان 2021 شروع به تولید خودرو در این کارخانه کند، اما شیوع ویروس کرونا، مشکلات زنجیره تامین قطعات و البته نگرانی‌های زیست محیطی برنامه‌های باارزش‌ترین خودروساز دنیا را به تعویق انداخت.

نگرانی‌های زیست محیطی از همان ابتدای کار درباره این کارخانه وجود داشت و همین مسئله باعث شد تسلا کار روی این کارخانه را متوقف کند. البته تسلا و ماسک روی اهدافشان پافشاری کردند که گفتند که آب نسبتا کمی برای این کارخانه استفاده خواهد شد. این کمپانی نامه‌ای به دادگاه محلی ارسال کرد و گفت چنین پروژه‌هایی به نفع محیط زیست خواهند بود.

اگرچه حالا کارخانه گیگافکتوری شروع به کار کرده، اما ماسک در گذشته هشدار داده بود که دستیابی به پتانسیل واقعی تولید چالش‌برانگیز خواهد بود. تسلا امیدوار است بتواند در نیمه اول 2022 در این کارخانه 30 هزار خودرو تولید کند.

تولید خودروهای تسلا در آلمان یک پیروزی مهم برای این کمپانی به حساب می‌آید، چرا که خودروهای تولیدی در این کشور به سراسر دنیا صادر می‌شوند. گیگافکتوری برلین چهارمین کارخانه گیگافکتوری پس از نوادا، نیویورک و شانگهای چین محسوب می‌شود و پنجمین کارخانه هم مراحل احداث خود را در تگزاس سپری می‌کند، جایی که مقر تسلا به آن منتقل می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی