ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

اخطار مدیرعامل شرکت ژاپنی دایهاتسو : خودروهای چینی آینده خودروهای ژاپنی را تهدید می‌ کنند

شرکتهای نوظهور چینی تمرکز ویژه‌ای روی خودروهای کوچک و ارزان‌قیمت دارند. به همین خاطر هر از چندگاهی شاهد معرفی چنین مدل‌هایی به‌ویژه با پیشرانه‌های برقی هستیم. اما این مسئله اصلاً به مذاق مدیرعامل شرکت ژاپنی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۳۰

شرکتهای نوظهور چینی تمرکز ویژه‌ای روی خودروهای کوچک و ارزان‌قیمت دارند. به همین خاطر هر از چندگاهی شاهد معرفی چنین مدل‌هایی به‌ویژه با پیشرانه‌های برقی هستیم. اما این مسئله اصلاً به مذاق مدیرعامل شرکت ژاپنی دایهاتسو خوش نیامده و وی در اظهار نظری جالب خودروهای چینی با ابعاد کوچک را تهدیدی برای اتومبیل‌های موسوم به کی (Kei Cars) قلمداد کرده است.

خودروهای چینی
خودروی چینی وولینگ کیوی EV

از دید آقای سویچیرو اکودایرا (Soichiro Okudaira) تعلل کمپانی‌های ژاپنی در تجهیز اتومبیل‌های کی یکی از دلایل اصلی در تهدیدآمیز شدن خودروهای چینی است. وی در این رابطه گفته کمپانی دایهاتسو با تمام قوا به مقابله با برندهای چینی خواهد پرداخت. آقای اکودایرا در مصاحبه با نشریه نیکی آسیا به تکنولوژی متفاوت خودروهای برقی اشاره کرده و افزوده برای تولید مدل‌های الکتریکی ارزان قیمت به اصول پایه مراجعه خواهد کرد.

دایهاتسو

بد نیست اشاره کنیم اولین خودروی الکتریکی دایهاتسو در دسته کی، سال ۲۰۲۵ از راه خواهد رسید. برای این خودرو قیمتی در حدود یک میلیون ین پیش‌بینی شده که با نرخ روز ارز معادل تقریباً ۸۶۰۰ دلار می شود. هر چند این رقم حدود ۲ برابر قیمت مدل‌های برقی چینی است، اما مدیرعامل دایهاتسو اعتقاد دارد با توجه به ویژگی‌هایی مثل فضای داخلی گسترده، امکان حمل چهار سرنشین و گنجایش مناسب قسمت بار، محصول این شرکت مشتریان خاص خود را خواهد داشت.

 دایهاتسو

آقای اکودایرا برقی‌سازی دیگر مدل‌های پرطرفدار کمپانی را جزو استراتژی‌های اصلی توصیف کرده است. او در این باره گفته به منظور پایین نگه داشتن هزینه‌های تولید، دایهاتسو همکاری با دیگر خودروسازان را بررسی می‌کند و احتمالاً باتری‌های مورد نیاز را از شرکت‌های چینی تامین خواهد کرد.آقای اکودایرا اضافه کرده دایهاتسو هم اکنون با همکاری شرکت سوزوکی در حال کار روی یک خودروی برقی است. این پروژه در اصل به تویوتا و ایسوزو تعلق دارد. ناگفته نماند برند دایهاتسو جزو زیرمجموعه‌های شرکت تویوتا به شمار می‌رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۴ فروردین ۱۴۰۱

    2025
    تا اون موقع ایران هم خودرو برقی ساخته دیگه

مطالب پیشنهادی