ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل به صورت پنهانی اطلاعات کاربران در اپ Phone و Messages را جمع‌آوری می‌کند

در مطالعه‌ای جدید مشخص شده که اپلیکیشن‌های Phone و Messages اندروید درحال ارسال داده‌های پیام‌ها و اطلاعات تماس‌ها به گوگل بوده‌اند. این اتفاق درحالی رخ داده که هیچ کدام از برنامه‌های گفته شده، گزینه‌ای را ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

در مطالعه‌ای جدید مشخص شده که اپلیکیشن‌های Phone و Messages اندروید درحال ارسال داده‌های پیام‌ها و اطلاعات تماس‌ها به گوگل بوده‌اند. این اتفاق درحالی رخ داده که هیچ کدام از برنامه‌های گفته شده، گزینه‌ای را برای انتخاب اختیاری ارسال اطلاعات به کاربر نمایش نمی‌دهند؛ مسئله‌ای که احتمالا می‌تواند در مغایرت با قوانین حفظ حریم خصوصی کاربران باشد.

طبق مقاله پژوهشی منتشر شده توسط «داگلاس لیث»، پروفسور علوم کامپیوتر در کالج ترینیتی دوبلین، اپ‌های تماس و پیام گوگل به صورت چراغ خاموش اطلاعات ارتباطی کاربران را مخابره می‌کرده‌اند؛ در نتیجه کاربر کنترلی روی جمع‌آوری اطلاعات خود نداشته است.

چه داده‌هایی به گوگل ارسال شده است؟

در تحقیق مذکور اشاره شده که هش پیام‌های متنی در میان داده‌های جمع‌آوری شده قرار داشته است؛ در نتیجه امکان ارتباط دادن فرستنده و گیرنده به هم را ایجاد می‌کند. همچنین داده‌های ارسال شده اپلیکیشن تماس شامل زمان برقراری تماس و مدت آن بوده که بازهم می‌تواند زمینه را برای تطبیق اطلاعات و یافتن دستگاه‌های کاربران فراهم سازد.

گوگل
سیستم مورد استفاده برای بررسی داده‌های جابه‌جا شده

شایان ذکر است که تنها هش ۱۲۸ بیت پیام‌ها به سرور‌های گوگل ارسال شده است؛ اما لیث اعتقاد دارد با وجود دشوار بودن معکوس کردن هش‌ها، هنوز هم امکان مشخص کردن محتوای پیام‌های کوتاه وجود دارد. شماره‌های همراه در کنار لاگ تماس‌های دریافتی و خروجی هم در طی فرایند گفته شده، ثبت و ارسال شده است. در نهایت تمامی داده‌ها به صورت یکجا توسط سرویس‌های Google Play Services Clearcut و Firebase Analytics به سرور هدایت می‌شده است.

به نظر می‌رسد که هیچ کدام از برنامه‌های اشاره شده، دارای گزینه‌ای برای صدور مجوز دسترسی و جمع‌آوری اطلاعات نیستند؛ درحالی که وجود این گزینه برای محصولات منتشر شده توسط سایر توسعه‌دهندگان در گوگل پلی ضروری و اجباری است. البته Google Play Services همیشه بر سیاست‌های خود در راستای جمع‌آوری داده جهت تامین امنیت و جلوگیری از کلاهبرداری تاکید داشته است؛ اما علت ارسال پنهانی این نوع از اطلاعات بسیار مبهم و نامشخص است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mahdi Bakhtiari
    Mahdi Bakhtiari | ۴ فروردین ۱۴۰۱

    اینم خبر امروز که الکیه

مطالب پیشنهادی