ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ادعای رسانه کره‌ای: آیفون 15 پرو به سیستم فیس آیدی زیر نمایشگر مجهز می‌شود

رسانه کره‌ای «The Elec» در گزارش جدیدی مدعی شده که سامسونگ دیسپلی در حال توسعه یک فناوری دوربین زیر نمایشگر جدید است که اپل می‌خواهد از آن برای مخفی‌‎سازی سیستم فیس آیدی زیر نمایشگر مدل‌های ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۳ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

رسانه کره‌ای «The Elec» در گزارش جدیدی مدعی شده که سامسونگ دیسپلی در حال توسعه یک فناوری دوربین زیر نمایشگر جدید است که اپل می‌خواهد از آن برای مخفی‌‎سازی سیستم فیس آیدی زیر نمایشگر مدل‌های پرو آیفون 15 استفاده کند.

در حالی که گزارش‌ها از حذف ناچ در مدل‌های پرو آیفون 14 و جایگزینی آن با یک حفره دایره‌ای و یک حفره قرصی شکل برای میزبانی دوربین سلفی و فیس آیدی خبر می‌دهند، گزارش اخیر می‌گوید نسل بعدی این مدل‌ها تنها از یک حفره برای دوربین سلفی بهره می‌برد و سیستم فیس آیدی به زیر نمایشگر منتقل می‌شود.

فیس آیدی مخفی در آیفون 15 پرو

به نظر می‌رسد فناوری سامسونگ سنسورهای فیس آیدی را از چشمان غیرمسلح پنهان می‌کند که مشابه روش مورد استفاده در دوربین سلفی زیر نمایشگر گلکسی زد فولد 3 است. در این گوشی تاشو کره‌ای‌ها تراکم پیکسلی در نزدیکی دوربین زیر نمایشگر نسبت به سایر بخش‌ها کمتر است تا نور به دوربین برسد، با این حال همچنان با کیفیت پایینی روبه‌رو هستیم. با توجه به چنین موضوعی، شاید سیستم فیس آیدی زیر نمایشگر آیفون 15 پرو به اندازه نسخه کنونی این سیستم کارآمد نباشد.

ظاهرا سامسونگ برای توسعه این فناوری جدید با شرکت کانادایی «OTI Lumionics» همکاری می‌کند.

آیفون 15 پرو

در نسخه کره‌ای گزارش، The Elec مدعی شده که اگر توسعه این فناوری در زمان موردنظر به پایان برسد، سامسونگ از آن در گلکسی زد فولد 5 در سال آینده میلادی استفاده می‌کند و سپس شاهد راهیابی آن به آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس خواهیم بود.

این اولین باری نیست که شاهد انتشار گزارشی درباره انتقال سیستم فیس آیدی به زیر نمایشگر آیفون هستیم. اوایل سال گذشته میلادی تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» ادعا کرد که حداقل یکی از مدل‌های آیفون در 2023 با چنین قابلیتی از راه می‌رسد. همچنین به باور تحلیلگر دنیای نمایشگرها، «راس یانگ» باید در سال 2023 منتظر این فناوری در آیفون‌ها باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حسین طاهری
    حسین طاهری | ۳ فروردین ۱۴۰۱

    من میگم در آیفون ۱۸ پرو هم نیست😅 سال نو هم مبارک باشه

مطالب پیشنهادی