ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان با قیمت 440 هزار دلار معرفی شد [تماشا کنید]

اگرچه ساعت‌های هوشمند مانند اپل واچ در مرکز توجه قرار دارند و هر سال فروش آن‌ها افزایش می‌یابد، اما ساعت‌های کلاسیک همچنان زنده هستند و طرفداران پروپاقرص خودشان را دارند. حالا شرکت بولگاری از نازک‌ترین ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

اگرچه ساعت‌های هوشمند مانند اپل واچ در مرکز توجه قرار دارند و هر سال فروش آن‌ها افزایش می‌یابد، اما ساعت‌های کلاسیک همچنان زنده هستند و طرفداران پروپاقرص خودشان را دارند. حالا شرکت بولگاری از نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان به نام «Octo Finissimo Ultra» رونمایی کرده که تنها 1.88 میلی‌متر ضخامت دارد و قیمتش کمی از نیم میلیون دلار کمتر است.

همانند مگاپیکسل دوربین‌ها، قدرت موتور خودروها یا قدرت کنسول‌های بازی، سازندگان ساعت‌های لوکس هم در دنیای ساعت‌های مکانیکی با یکدیگر رقابت می‌کنند، اما این رقابت برعکس است و شرکت‌ها روی کمتر کردن ضخامت تمرکز کرده‌اند.

نازک‌ترین ساعت مکانیکی دنیا

در سال 2018 شرکت «پیاژه» از ساعت مکانیکی «Altiplano Ultimate Concept» رونمایی کرد که با ضخامت 2 میلی‌متر، به نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان تبدیل شد. اما حالا پس از چهار سال، شرکت بولگاری پا را از این فراتر گذاشته و از ساعت مکانیکی «Octo Finissim Ultra با ضخامت 1.88 میلی‌متر رونمایی کرده که ضخامتش تقریبا مشابه یک سکه است.

برخلاف محصول پیاژه که یک ساعت هوشمند مفهومی بود و امکان استفاده روزانه از آن وجود نداشت، بولگاری ساعت جدیدش را تولید می‌کند و می‌فروشد. تنها 10 نمونه از این ساعت مکانیکی به تولید می‌سد که هرکدام از یک کد QR بهره می‌برد. این کد QR به یک NFT متصل می‌شود که اصالت ساعت را تایید می‌کند و برای احراز هویت آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بولگاری برای دستیابی به این ضخامت، تمام 170 قطعه ساعتش را درون کیس قرار داده. مسلما چنین ضخامتی مقاومت ساعت بولگاری را کاهش می‌دهد، اما این شرکت برای جلوگیری از بروز هر مشکلی، کیس 40 میلی‌متری‌اش را از «تیتانیوم سندبلاست شده» و بخش پشتی‌اش را از «کاربید تنگستن» ساخته؛ ماده‌ای که برای تولید مته‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در دو طرف ساعت یک چرخ برای تنظیم ساعت و البته حرکت فنر برای تامین قدرت ساعت قرار دارد. با یک پیچ کامل فنر، نازک‌ترین ساعت مکانیکی جهان می‌تواند انرژی لازم برای 50 ساعت کار را ذخیره کند.

اما به سراغ قیمت این اثر هنری می‌رویم. ساعت مکانیکی بولگاری Octo Finissimo Ultra قیمتی برابر 440 هزار دلار (400 هزار یورو) دارد که اگرچه بسیار بالاست، اما بولگاری بدون هیچ مشکلی تمام آن‌ها را به فروش می‌رساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی