ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل پلی
تکنولوژی

گوگل استفاده از سیستم‌های پرداخت جایگزین را در گوگل پلی آزمایش می‌کند

گوگل با توجه به افزایش سخت‌گیری رگولاتورها در خصوص فروشگاه‌های اپلیکیشن و ساختار دریافت کارمزد در استورها، امروز اعلام کرد که به‌صورت آزمایشی برنامه‌ای راه‌اندازی می‌کند تا امکان انتخاب روش پرداخت را در اختیار کاربران ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

گوگل با توجه به افزایش سخت‌گیری رگولاتورها در خصوص فروشگاه‌های اپلیکیشن و ساختار دریافت کارمزد در استورها، امروز اعلام کرد که به‌صورت آزمایشی برنامه‌ای راه‌اندازی می‌کند تا امکان انتخاب روش پرداخت را در اختیار کاربران قرار دهد. این برنامه که ابتدا در دسترس اسپاتیفای قرار می‌گیرد به عده محدودی از توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد در کنار سیستم پرداخت گوگل پلی، به سیستم‌های پرداخت شخص ثالث دسترسی داشته باشند.

اسپاتیفای می‌گوید این برنامه در همه بازارهایی که سرویس پریمیوم این شرکت در آن‌ها عرضه شده، ارائه می‌شود. این بازارها 184 کشور را در بر می‌گیرند. با این حال، گوگل متذکر شده که فاز آزمایشی این برنامه ابتدا در چند بازار محدود در دسترس قرار می‌گیرد و در طول زمان به سایر کشورها می‌رسد. با این حال، هنوز مشخص نیست که اولین بازارها شامل کدام کشورها خواهند بود.

اسپاتیفای با این برنامه علاوه بر سیستم گوگل پلی، از سرویس پرداخت مخصوص خودش استفاده خواهد کرد. گوگل هنوز اعلام نکرده که در آینده با چه توسعه‌دهندگانی برای اجرای آزمایشی این طرح همکاری می‌کند. با این حال گفته شده که اسپاتیفای به خاطر دامنه گسترده کاربران جهانی و حضور در پلتفرم‌های مختلف بهترین گزینه برای آغاز کار بوده است.

اسپاتیفای

گوگل به دنبال جلب رضایت اسپاتیفای است؟

افزون بر این، اسپاتیفای یکی از مخالفان سرسخت سیاست‌های انحصارطلبانه در فروشگاه‌های اپلیکیشن است. این شرکت پیش‌تر در این باره در کنگره آمریکا شهادت داده بود و با حمایت از طرح‌هایی مثل «قانون بازارهای آزاد» به دنبال آزادسازی مجوز استفاده از اپ استورهای جایگزین به جای فروشگاه‌های اپل و گوگل بود.

فروشگاه‌های اپلیکیشن در حال حاضر چیزی بین 15 تا 30 درصد از توسعه‌دهندگان کارمزد می‌گیرند. حتی در کشور کره جنوبی که گوگل پیش‌تر به موجب قانون موظف شده امکان استفاده از روش‌های پرداخت جایگزین را فراهم کند، میزان کارمزد با وجود استفاده از سیستم‌های پرداخت اختصاصی برای توسعه‌دهندگان فقط 4 درصد کمتر شده است.

برنامه جدید گوگل بلافاصله راه‌اندازی نمی‌شود و ماه‌ها طول می‌کشد تا تیم‌های محصول و مهندسی این شرکت بستر استفاده از روش‌های جدید پرداخت را فراهم کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی