ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کوالکام
کسب و کار

کوالکام برای کمک به توسعه متاورس، صندوق سرمایه‌گذاری 100 میلیون دلاری راه‌اندازی کرد

شرکت کوالکام صندوقی 100 میلیون دلاری برای متاورس راه‌اندازی کرده تا به حمایت از فناوری‌های واقعیت تعمیم‌یافته (XR)، واقعیت افزوده (AR) و هوش مصنوعی (AI) بپردازد. شرکت‌های فناوری برای کمک به پیشرفت متاورس اقدامات مختلفی ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

شرکت کوالکام صندوقی 100 میلیون دلاری برای متاورس راه‌اندازی کرده تا به حمایت از فناوری‌های واقعیت تعمیم‌یافته (XR)، واقعیت افزوده (AR) و هوش مصنوعی (AI) بپردازد. شرکت‌های فناوری برای کمک به پیشرفت متاورس اقدامات مختلفی انجام داده‌اند و این صندوق هم به همین منظور فعالیت خواهد کرد.

کوالکام به‌تازگی اعلام کرد که صندوق Snapdragon Metaverse Fund برای کمک به فناوری نوظهور متاورس با بودجه‌ای 100 میلیون دلاری آغاز به کار می‌کند. این شرکت حالا با کمک این صندوق از طریق واحد سرمایه‌گذاری Qualcomm Ventures در حوزه‌های واقعیت افزوده و مجازی سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

این شرکت همچنین برنامه‌ای برای کمک مالی به توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهایی خواهد داشت که در حوزه‌هایی مثل گیمینگ، سلامت، رسانه، سرگرمی، آموزش و محتواهای تجاری تولید محتوا می‌کنند. ثبت درخواست در صندوق متاورس از ماه ژوئن (خرداد و تیر) آغاز می‌شود.

متاورس کوالکام

کوالکام فناوری‌های خود را برای متاورس ضروری می‌داند

«کریستیانو امون»، مدیرعامل کوالکام در بیانیه‌ای در این باره گفت: «ما از طریق صندوق متاورس اسنپدراگون به دنبال توانمندسازی توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها در تمامی ابعاد و اندازه‌ها هستیم و در راه جابه‌جا کردن محدودیت‌ها و ورود به نسل جدید رایانش فضایی (Spatial) به آن‌ها کمک می‌کنیم.»

این شرکت می‌خواهد از طریق 5G، هوش مصنوعی و واقعیت تعمیم‌یافته بلیت ورود به دنیای متاورس باشد. وب‌سایت کوالکام می‌گوید آن‌ها می‌خواهند با تبدیل تلفن‌های هوشمند، هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزود به یک دستگاه XR آینده را متحول کنند:

«XR می‌تواند جایگزین تمامی صفحات موجود در زندگی شما از جمله تلویزیونی که در اتاق نشیمن دارید، شود. XR سیار پتانسیل این را دارد که مشابه گوشی‌های هوشمند امروزی به یکی از همه‌جانبه‌ترین و تحول‌سازترین پلتفرم‌های رایانشی بدل شود.»

کوالکام معتقد است که فناوری‌های این شرکت از ملزومات حرکت به سمت متاورس است و بخشی از ماموریت خود را در توسعه همین فناوری‌ها می‌داند. این شرکت با ارائه راهکارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به کسب و کارها به گسترش متاورس کمک خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی