ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دیش استارلینک
تکنولوژی

اسپیس ایکس قیمت کیت و اشتراک ماهانه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را افزایش داد

پروژه اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس قیمت اینترنت ماهانه استارلینک و کیت اولیه خود را افزایش می‌دهد. این شرکت در ایمیلی به مشتریانش اعلام کرد که این افزایش قیمت به منظور پوشش هزینه‌ها متناسب با نرخ ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۰۰

پروژه اینترنت ماهواره‌ای اسپیس ایکس قیمت اینترنت ماهانه استارلینک و کیت اولیه خود را افزایش می‌دهد. این شرکت در ایمیلی به مشتریانش اعلام کرد که این افزایش قیمت به منظور پوشش هزینه‌ها متناسب با نرخ تورم در نظر گرفته شده است.

هزینه دسترسی به اینترنت استارلینک در ابتدا 499 دلار بود که شامل تجهیزات لازم از جمله ترمینال و آنتن مورد نیاز برای اتصال به ماهواره می‌شد. در ادامه هر کاربر برای استفاده از این سرویس باید ماهانه 99 دلار هزینه پرداخت می‌کرد. اما حالا هزینه ماهانه به 110 دلار رسیده و قیمت کیت هم به 599 دلار افزایش پیدا کرده است.

بر اساس اعلام اسپیس ایکس، حتی کسانی که قبلا پیش‌پرداخت خرید کیت 499 دلاری این شرکت را پرداخت کرده بودند، باید 549 دلار بابت دسترسی به تجهیزات هزینه کنند. افزایش قیمت‌ها در مناطق مختلف در بازه‌های زمانی متفاوت اعمال خواهد شد.

کیت استارلینک اسپیس ایکس

این قیمت‌های جدید ظاهرا با سرویس پریمیوم استارلینک فرق می‌کنند. در آن سرویس برای تهیه کیت باید 2500 دلار و برای اتصال اینترنت ماهانه 500 دلار هزینه شود. زمانی که اسپیس ایکس برای اولین بار سرویس استارلینک را عرضه کرد، هزینه ساخت هر آنتن کاربری حدود 3000 دلار بود. رئیس این شرکت، «گویین شاتول» بعدا در ماه آوریل 2021 مدعی شد که اسپیس ایکس توانسته هزینه تولید هر ترمینال را به 1300 دلار برساند. او در آن زمان مدعی شده بود که هزینه تولید تا پایان 2021 نصف می‌شود.

آخرین اطلاعات از وضعیت پروژه استارلینک

این شرکت در ایمیلی که برای کاربران فرستاده، آخرین اطلاعات مربوط به بهینه‌سازی سیستم‌های خود را اعلام کرده است. در این ایمیل آمده است: «از زمان راه‌اندازی سرویس بتای عمومی در ماه اکتبر 2020، تیم استارلینک شمار ماهواره‌های مداری خود را سه برابر و شمار ایستگاه‌های زمینی را چهار برابر کرده و به‌طور پیوسته شبکه خود را بهبود بخشیده است.»

این کمپانی می‌گوید کاربران استارلینک انتظار دارند بهینه‌سازی‌های شبکه دنباله‌دار باشد. با این حال مشخص نیست که در آینده شاهد افزایش مجدد قیمت خواهیم بود یا نه.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی