ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آلومینیوم بدون کربن
تکنولوژی

آیفون SE و مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی اپل با آلومینیوم بدون کربن ساخته می‌شوند

اپل به‌تازگی اعلام کرده است که سری آیفون SE جدید این شرکت به لطف استفاده از فناوری‌های دوست‌دار محیط زیست با آلومینیوم بدون کربن ساخته خواهد شد. البته این شرکت در گذشته هم از فناوری ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

اپل به‌تازگی اعلام کرده است که سری آیفون SE جدید این شرکت به لطف استفاده از فناوری‌های دوست‌دار محیط زیست با آلومینیوم بدون کربن ساخته خواهد شد. البته این شرکت در گذشته هم از فناوری انقلابی تولید آلومینیوم در محصولات دیگر خود مانند مک بوک پرو ۱۶ اینچی بهره برده است.

فرایند صنعتی تولید آلومینیوم عاری از کربن می‌تواند به جای تولید گازهای گلخانه، اکسیژن قابل تنفس را وارد هوا کند. اولین سری از آیفون‌های SE تولید شده با این روش به کمک شرکت کانادایی Elysis ساخته شده‌اند؛ اما هنوز مشخص نیست چه تعدادی از کل آیفون‌ها از فرایند مذکور بهره‌مند خواهند شد.

دوست‌دار محیط زیست با آلومینیوم بدون کربن

اپل برنامه بلندمدتی برای استفاده از آلومینیوم بدون کربن در محصولات خود داشته و گام‌های اول این طرح را در قالب سرمایه‌گذاری مشترک با سایر شرکت‌ها و دولت کانادا در سال ۲۰۱۷ شروع کرد. اولین محموله از آلومینیوم تولید شده به روش جدید در سال ۲۰۱۹ به اپل تحویل داده شد که برای ساخت مک‌بوک پرو ۱۶ اینچی مورد استفاده قرار گرفت. همچنین طبق ادعای اپل، تولید کربن ناشی از ساخت آلومینیوم این شرکت نسبت به سال ۲۰۱۵ شاهد کاهش ۷۰ درصدی بوده است.

اپل در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده که از سال ۲۰۱۶ حدود ۴.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مشابه انجام داده که تمرکز آن‌ها روی کاهش تولید آلودگی و تامین انرژی پاک است. سرمایه‌گذاری در شرکت Elysis در قالب طرحی کلان با ۵۰ پروژه صورت گرفته که می‌تواند تولید کربن اپل را به مقدار ۲.۹ میلیون تن در سال کاهش دهد و حدود ۷۰۰ مگاوات انرژی تجدیدپذیر فراهم سازد.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری مثل اپل و سامسونگ سعی دارند تا خود را دوست‌دار محیط زیست نشان دهند که سهم کمتری در تغییرات اقلیمی دارند و خیال مشتریان نگران را بابت محصولات تولید شده آسوده کنند. اکنون به نظر می‌رسد که بکارگیری آلومینیوم عاری از کربن در تولیدات اپل می‌تواند این شرکت را در دستیابی به هدف فروش دستگاه‌های کربن خنثی تا سال ۲۰۳۰ نزدیک کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی