ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روسیه بیت کوین
تکنولوژی

روسیه احتمال فروش نفت و گاز در قبال دریافت بیت کوین را مطرح کرد

رییس کمیته انرژی دومای روسیه در یک سخنرانی ضبط شده، اشاره کرده که این کشور حاضر خواهد بود در هنگام فروش نفت و گاز به کشورهای دوست مانند چین و ترکیه انعطاف بیشتری به خرج ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

رییس کمیته انرژی دومای روسیه در یک سخنرانی ضبط شده، اشاره کرده که این کشور حاضر خواهد بود در هنگام فروش نفت و گاز به کشورهای دوست مانند چین و ترکیه انعطاف بیشتری به خرج دهد و واحدهای پولی غیر دلاری مثل روبل، یوآن، لیر و حتی بیت کوین را بپذیرد.

این تصمیم پس از آن اعلام می‌شود که روسیه به دلیل حمله به اوکراین، با تحریم‌های سرسختانه از طرف اتحادیه اروپا و ایالات متحده مواجه شده و در نقل و انتقال بین‌المللی پول به مشکلات جدی برخورد کرده است.

تاثیر تصمیم روسیه بر قیمت بیت کوین

بیت کوین که در ۲۴ ساعت اخیر حدود ۴ درصد رشد قیمت را تجربه کرده و پس از اعلام خبر احتمال پذیرش این رمزارز به عنوان بهای نفت و گاز روسیه، بازهم شاهد افزایشی دیگر بود و احتمال دارد به‌زودی وارد کانال ۴۵ هزار دلار شود.

روسیه بیت کوین

مقامات روسی در ادامه اظهارات خود اعلام کرده‌اند که کشورهای غیردوست مجبور خواهند شد تا در ازای دریافت نفت و گاز روسیه، از واحد روبل این کشور در کنار طلا برای پرداخت استفاده کنند. البته مشخص نیست که آیا روسیه می‌تواند قوانین و مفاد قراردادهای قبلی را تغییر دهد و واحدهای پولی جدید را جایگزین یورو و دلار کند یا خیر. این تصمیم می‌تواند فشار بیشتری روی بازار انرژی قاره اروپا وارد کند که وابستگی شدیدی به روسیه دارد و حدود ۴۰ درصد از گاز خود را از این کشور وارد می‌کند.

روسیه از ابتدای شروع حمله به اوکراین، درحال یافتن روش‌های جایگزین جهت دور زدن تحریم‌های بین‌المللی بوده و به نظر می‌رسد رمزارزها می‌تواند راه نجات آن‌ها باشد. شایان ذکر است که سیستم انتقال پول سوئیفت هم برای بانک‌های روسی از دسترس خارج شده و اغلب کسب و کارها نیز معامله در زمینه‌های غیر از انرژی را با روسیه متوقف کرده‌اند. البته بسیاری کارشناسان از قبل، چنین اقدامی را پیش‌بینی می‌کردند؛ زیرا گزینه‌های جایگزین چندانی برای روسیه باقی نمانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
مطالب پیشنهادی