ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گزارش مالی شیائومی
کسب و کار

گزارش مالی شیائومی برای 2021: فروش 190 میلیون گوشی و رشد 69.5 درصدی سود

گزارش مالی سال گذشته میلادی شیائومی به‌تازگی منتشر شده که ارقام حیرت‌انگیزی را نشان می‌دهد. این شرکت چینی توانسته است افزایش ۳۳.۵ درصدی در درآمد سالانه خود تجربه کند؛ درحالی که این مقدار برای سود ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۵ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

گزارش مالی سال گذشته میلادی شیائومی به‌تازگی منتشر شده که ارقام حیرت‌انگیزی را نشان می‌دهد. این شرکت چینی توانسته است افزایش ۳۳.۵ درصدی در درآمد سالانه خود تجربه کند؛ درحالی که این مقدار برای سود خالص کسب شده برابر با ۶۹.۵ درصد اعلام شده است.

طبق گزارش مالی اخیر، درآمد کلی شیائومی در ۲۰۲۱ برابر با ۵۱ میلیارد دلار بوده که از این میزان، حدود ۳.۵ میلیارد دلار را سود خالص تشکیل می‌دهد. طبق پیش‌بینی‌ها، بخش گوشی‌های هوشمند شیائومی بهترین عملکرد را از خود نشان داده و توانسته با افزایش فروش ۳۰ درصدی، ۱۹۰.۳ میلیون دستگاه را روانه بازار کند.

جزئیات گزارش مالی ۲۰۲۱ شیائومی

یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های شیائومی در سال گذشته میلادی، فروش گوشی‌های هوشمند پرمیوم در بازار بوده که با ۲۴ میلیون واحد دستگاه، ۱۶۰ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد داشته است. درآمد کلی بخش موبایل هم ۳۲ میلیارد دلار اعلام شده است. همچنین حدود نصف درآمد این شرکت از بازارهای خارجی حاصل شده که نشان‌دهنده حضور پررنگ در خارج از مرزهای چین است.

از دیگر موفقیت‌های شیائومی می‌توان به حضور در میان ۵ فروشنده برتر در ۶۲ بازار جهانی اشاره کرد که در ۱۴ بازار، رتبه اول را کسب کرده است. این مسئله می‌تواند نشان‌دهنده محبوبیت بسیار بالای برند شیائومی در بعضی کشورها باشد. اکنون شیائومی قصد دارد با گسترش محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی، تنوع بیشتری از دستگاه‌ها را در اختیار مشتریان خود بگذارد. درآمد واحد هوش مصنوعی هم با افزایش ۲۶ درصدی به حدود ۱۳ میلیارد دلار رسیده است.

کسب و کار تولید لوازم خانگی شامل دستگاه‌های تهویه هوا، یخچال و ماشین لباسشویی شیائومی هم رشد سالانه ۶۰ درصدی را تجربه کرده. تعداد کاربران فعال ماهانه MIUI در سال ۲۰۲۱ به ۵۰۹ میلیون نفر رسیده که ۲۸.۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ است. شیائومی از تبلیغات در نرم افزارهای خود هم حدود ۲.۸ میلیارد دلار درآمد کسب کرده که افزایش ۴۲.۳ درصدی را به ثبت رسانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آهن رسان بهینه مهرگان
    آهن رسان بهینه مهرگان | ۱۴ فروردین ۱۴۰۱

    الحق که شیائومی گوشی خوبیه فقط یکم قیمت بالایی داره و والا که پا به پای برندها داره رقابت می کنه و کاربران محبوب خودشو داره

مطالب پیشنهادی