ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

اپل برای حفظ تعدادی از نیروهای کلیدی تا ۲۰۰ هزار دلار پاداش می‌دهد

اپل یک بار دیگر به منظور حفظ نیروهای مستعد و جلوگیری از خروج آن‌ها از شرکت مجموعه‌ای از پاداش‌های مالی را در نظر گرفته است. این پاداش‌ها که تا 200 هزار دلار ارزش دارند، به ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۳:۱۰

اپل یک بار دیگر به منظور حفظ نیروهای مستعد و جلوگیری از خروج آن‌ها از شرکت مجموعه‌ای از پاداش‌های مالی را در نظر گرفته است. این پاداش‌ها که تا 200 هزار دلار ارزش دارند، به گروه کوچکی از مهندسان این شرکت اهدا می‌شوند.

به گزارش بلومبرگ، این پاداش‌ها در چند روز اخیر به شمار محدودی از مهندسان بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار اپل اهدا شده و دامنه آن بین 100 تا بیش از 200 هزار دلار در قالب سهام بوده است. کارمندان اپل به‌صورت داخلی از این پاداش‌ها تحت عنوان «پاداش ویژه ابقا» یاد کرده‌اند.

ظاهرا این پاداش‌ها برای حفظ کارمندان در نظر گرفته شده و قرار است ظرف چند سال به آن‌ها اهدا شود تا استعدادها را برای مدت بیشتری همراه شرکت نگه دارد. اخیرا موجی از استعفای کارمندان، شرکت‌های فناوری را با چالش روبرو کرده و اپل هم از این قاعده مستثنی نبوده است.

اپل پارک

افزایش قیمت سهام اپل، پاداش‌ها را افزایش می‌دهد

با توجه به این که پاداش سهام ظرف مدت چند سال اهدا می‌شود، این اتفاق می‌تواند به نفع کارمندان باشد، چرا که احتمال افزایش قیمت سهام این شرکت بسیار بالاست. قیمت سهام اپل ظرف 12 ماه گذشته تا 40 درصد بیشتر شده اما از آغاز سال 2022 کمی افت داشته است.

کوپرتینویی‌ها آخرین بار اوایل دی ماه به مهندسان وفادار خود پاداش دادند. البته در آن زمان سقف پاداش‌ها 180 هزار دلار بود و گروه بیشتری تحت پوشش آن قرار گرفتند، ولی این بار افراد کمتری از پاداش‌های جدید این شرکت بهره‌مند شدند.

افزون بر تلاش‌های اپل برای حفظ نیروهای سازمانی، این شرکت در بخش خرده‌فروشی‌ها هم به دنبال ابقای نیروهای خود بوده است. مدیران کوپرتینونشین در حال آماده کردن پاداش‌ها و مزایای جدیدی برای فروشندگان اپل استورها هستند تا شرکت حداقل از نظر نیروی انسانی با چالش حادی روبرو نشود. همه‌گیری کرونا بسیاری از نیروها را به فکر شیوه‌های جدید کار واداشته و موجب ترک شغل از سوی آنان شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی