ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسپرسکی
کسب و کار

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا کسپرسکی را به فهرست سیاه خود اضافه کرد

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) جمعه اعلام کرد که محصولات امنیتی کسپرسکی ریسک غیرقابل قبولی را علیه امنیت ملی آمریکا به وجود می‌آورند. به همین خاطر، نام این شرکت به فهرست شرکت‌هایی اضافه شد که واجد ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) جمعه اعلام کرد که محصولات امنیتی کسپرسکی ریسک غیرقابل قبولی را علیه امنیت ملی آمریکا به وجود می‌آورند. به همین خاطر، نام این شرکت به فهرست شرکت‌هایی اضافه شد که واجد شرایط دریافت سرمایه از FCC نیستند.

فهرستی که نام کسپرسکی به آن اضافه شده، پیش‌تر در سال 2021 از هواوی و ZTE میزبانی کرده بود. گفته شده که علت این تصمیم افزون بر قرار داشتن مقر اصلی این شرکت در مسکو، به تحصیل «یوجین کسپرسکی»، موسس این شرکت در دانشکده فنی تحت حمایت «کاگ‌ب» (KGB) برمی‌گردد. او همچنین به در ارتباط بودن با ارتش و سرویس اطلاعات روسیه متهم شده است.

یوجین کسپرسکی
یوجین کسپرسکی

این کمپانی روسی قبلا از همه شبکه‌های دولتی آمریکا مسدود شده بود. نام این شرکت روز جمعه در کنار دو شرکت «چاینا موبایل» و «چاینا تلکام» به فهرست سیاه کمیسیون ارتباطات فدرال اضافه شد. «برندن کار»، رئیس FCC در این باره گفت:

«خوشحالم که سازمان‌های امنیت ملی ما با ارزیابی من پیرامون تخطی چاینا موبایل و چاینا تلکام از حدود لازم برای ورود به فهرست [سیاه] موافقت کرده‌اند. افزودن این دو شرکت در کنار کسپرسکی لبز به این فهرست باعث ایمن‌سازی شبکه‌های ما در برابر تهدید موجودیت‌های تحت حمایت چین و روسیه در زمینه جاسوسی و آسیب به منافع آمریکا می‌شود.»

کسپرسکی از تصمیم آمریکا ناامید شده است

از آن سو، مدیران این شرکت روسی در بیانیه‌ای در این باره اعلام کردند: «کسپرسکی از تصمیم کمیسیون ارتباطات فدرال مبنی بر ممنوعیت استفاده از یارانه‌های فدرال به منظور خرید محصولات و خدمات کسپرسکی ناامید شده است. این تصمیم نه بر اساس ارزیابی فنی محصولات – که شرکت مدام بر آن تاکید دارد – بلکه مبتنی بر جنبه‌های سیاسی اتخاذ شده است.»

10 روز پیش دفتر امنیت اطلاعات فدرال آلمان هم از شرکت‌ها خواست از محصولات کسپرسکی استفاده نکنند. این شرکت حالا به اولین شرکت فعال در حوزه امنیت و اولین شرکت روسی تبدیل می‌شود که وارد فهرست تهدیدهای امنیتی آمریکا شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • حسن موسوی
    حسن موسوی | ۲۱ فروردین ۱۴۰۱

    حیف. بهترین و قویترین آنتی ویروس رو اتفاقا همین شرکت میسازه. سالهاست در صدر لیست رده بندی محصولات امنیتی که آزمایشگاههای امنیتی مستقل در همین غرب منتشر میکنند هست. وجود استاکس نت رو هم برای اولین بار همین شرکت گزارش کرد. حیف که در روسیه هست و این موضوع پایه اعتماد رو میبره رو هوا.

  • disna
    disna | ۷ فروردین ۱۴۰۱

    البته کسپرسکی سابقه خیلی بدی داره و از مدتها قبل بخش زیادی از نماینده ها و مشتری هاش رو از دست داده و در بسیاری کشورها هم استفاده ازش در سازمان های دولتی و شرکتهای خصوصی طرف قرارداد با دولت، ممنوع شده.

    • ایدین حی
      ایدین حی | ۹ فروردین ۱۴۰۱

      ما هم میدونیم خودت فروشنده انتی ویروس وبروت نیستی و این کامنتارو برای تخریب کسپرسکی نمینوسی

مطالب پیشنهادی