ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مرسدس AMG GT Track Series معرفی شد؛ قوی‌ترین ساخته آفالترباخ برای علاقه‌مندان پیست

شرکت مرسدس AMG از یک خودروی مخصوص پیست رونمایی کرد. این خودرو GT Track Series نام دارد و بر مبنای مدل هیجان‌انگیز GT Black Series توسعه یافته است. با توجه به مشخصات و اعداد و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

شرکت مرسدس AMG از یک خودروی مخصوص پیست رونمایی کرد. این خودرو GT Track Series نام دارد و بر مبنای مدل هیجان‌انگیز GT Black Series توسعه یافته است. با توجه به مشخصات و اعداد و ارقامی که GT Track Series ارائه می‌کند، باید گفت با قدرتمندترین مدل مسابقه‌ای AMG برای مشتریان روبرو هستیم.

مرسدس AMG GT Track Series

محصول جدید کمپانی آلمانی به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد تاسیس AMG طراحی و تولید شده است. به همین خاطر فقط و فقط 55 دستگاه از آن ساخته خواهد شد. این خودروی مخصوص پیست دارای رنگ نقره‌ای Magno با روکش نیمه براق بوده و در قسمت‌های مختلف بدنه آن از تزئینات قرمز و انتراسیتی استفاده شده است. آنطور که مرسدس AMG اعلام کرده، خریداران GT Track Series می‌توانند در پیست‌ها و گردهمایی مختلف شرکت کنند.

مرسدس AMG GT Track Series

در زیر کاپوت مرسدس AMG GT Track Series همان موتور معروف 4 لیتری V8 توئین توربو قرار دارد. این موتور به گونه‌ای تنظیم شده که در AMG GT Track Series قادر است 734 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید کند. بد نیست بدانید در GT Black Series این موتور 730 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور را دارد.

مرسدس AMG GT Track Series

نیروی تولیدی موتور از طریق گیربکس شش سرعته سکوئنشال Hewland HLS با امکان تغییر تنظیمات برای دیفرانسیل عقب، به سمت چرخ‌ها هدایت می‌شود. در نسخه Black Series این کار را گیربکس هفت سرعته دو کلاچه انجام می‌دهد.

مرسدس AMG GT Track Series

از نظر سیستم تعلیق، مرسدس AMG GT Track Series روی کمک‌فنرهای چهار جهته Bilstein سوار شده است. هر کدام از این کمک فنرها، دارای تنظیماتی اختصاصی برای رانندگی در سرعت‌های پایین و سرعت‌های بالا بوده و امکان تنظیم ارتفاع آنها وجود دارد.

مرسدس AMG GT Track Series

مرسدس AMG GT Track Series از کاپوت، گلگیرها، رکاب، کاپوت عقب و سپر عقب فیبرکربنی بهره می‌برد. از آنجایی که در این خودرو بر کاهش وزن تمرکز شده، در داخل کابین اثری از تجمل و اجزای اضافی نیست. کنسول میانی هم از فیبرکربن ساخته شده و صندلی‌ها از نوع مسابقه‌ای هستند. این اقدامات باعث شده وزن نهایی AMG GT Track Series به 1400 کیلوگرم محدود شود. برای مقایسه باید گفت نسخه Black Series وزنی برابر با 1588 کیلوگرم دارد.

مرسدس AMG GT Track Series

مدل مسابقه‌ای مرسدس AMG از لحاظ ایرودینامیک هم در وضعیت بهتری قرار دارد. خروجی‌های کاپوت این خودرو بزرگ‌تر بوده و هوای گرم موتور را با سرعت بیشتری به بیرون منتقل می‌کنند. اسپلیتر جلویی آن هم به طور اختصاصی برای این خودرو طراحی شده است. AMG می‌گوید شکاف‌ها و تیغه‌های موجود روی گلگیرهای جلو باعث بهبود نیروی رو به پایین (downforce) می‌شوند. فرم رکاب‌های جانبی به گونه‌ای است که جریان هوا را به سمت ترمز‌های عقب هدایت می‌کند. باله عقب نیز طراحی دو تکه دارد و قسمت فوقانی آن قابل تنظیم است.

امکان تنظیم میزان چسبندگی و قدرت ترمزگیری دیگر ویژگی قابل ذکر AMG GT Track Series است. به لطف این ویژگی، راننده می‌تواند میزان چسبندگی و قدرت ترمز را در 12 سطح مختلف تنظیم کند. ضمن اینکه امکان تنظیم میزان قدرت ترمزگیری بین محورهای جلو و عقب برای راننده فراهم شده است. مرسدس AMG در پشت فرمان این هیولای مخصوص پیست از یک پنل بوش DDU 11 با قابلیت شخصی‌سازی کامل استفاده کرده است.

محفظه کابین مرسدس AMG GT Track Series با آخرین استانداردهای فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی سازگاری دارد. در داخل کابین از میله‌های محافظ از جنس فولاد مقاوم بهره گرفته شده؛ این میله‌ها بطور مستقیم به شاسی آلومینیومی خودرو متصل هستند. کمربند پنج نقطه‌ای وظیفه حفظ راننده روی صندلی را بر عهده دارد. به منظور رعایت نکات ایمنی یک دریچه اختصاصی روی سقف تعبیه شده و سیستم اطفاء حریق نیز وجود دارد.

و اما قیمت؛ برای مرسدس AMG GT Track Series قیمتی برابر با 369,000 یورو تعیین شده است. این رقم البته بدون احتساب مالیات بوده و مبلغ نهایی بیشتر از آن خواهد بود. تحویل این خودروی مخصوص پیست از سه ماهه دوم امسال آغاز خواهد شد. ناگفته نماند سیستم تهویه صندلی و هلمت، سیستم تامین آب راننده و محفظه ایمن برای سرنشین کناری از آپشن‌های این خودرو هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی