ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فروش کارخانه تولید پاجرو
اخبار خودرو

تولید دستمال توالت به جای میتسوبیشی پاجرو؛ سرنوشتی تلخ در انتظار کارخانه محبوب ژاپنی

میتسوبیشی موتورز در نظر دارد به ازای دریافت مبلغ 34 میلیون دلار، اقدام به فروش کارخانه تولید پاجرو واقع در مرکز کشور ژاپن کند. این کارخانه به همراه تمام تجهیزات، تا پایان مارس 2023 به ...

دلارام شرف الدین
نوشته شده توسط دلارام شرف الدین | ۶ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

میتسوبیشی موتورز در نظر دارد به ازای دریافت مبلغ 34 میلیون دلار، اقدام به فروش کارخانه تولید پاجرو واقع در مرکز کشور ژاپن کند. این کارخانه به همراه تمام تجهیزات، تا پایان مارس 2023 به دایو پیپر می‌رسد که یک شرکت تولیدکننده دستمال توالت است.

کارخانه مذکور تا سال 2020 یکی از سایت‌های اصلی تولید پاجرو بود و در زمان اوج فعالیت خود، سالانه حدود 170 هزار دستگاه خودرو تولید می‌کرد. اما کاهش چشمگیر فروش در سال‌های اخیر باعث شد تا میزان تولید آن در سال 2019 به 63 هزار خودرو برسد.

علاوه بر پاجرو، سایر خودروهای میتسوبیشی نیز با کاهش تولید مواجه شده‌اند. طبق بررسی‌های انجام‌شده در سال 2021، خودروساز ژاپنی تنها 400 هزار دستگاه در کشور تولید کرده است؛ یعنی حدود 30 درصد کمتر از سال گذشته.

یکی از آخرین تصاویر کارمندان کارخانه سابق تولید پاجرو

فروش کارخانه تولید پاجرو بخشی از یک طرح گسترده برای کاهش هزینه‌های ثابت است. کاهش کارمندان دفتر پشتیبان و ارائه پیشنهادهای بازنشستگی زودهنگام به 650 کارگر در ژاپن در سال 2021، از دیگر اقدامات موجود در این طرح به شمار می‌آیند.

طبق گزارش‌های منتشرشده، حدود یک‌سوم از کارکنان در بخش‌های دیگر شرکت مشغول به کار می‌شوند. نزدیک به یک‌سوم نیز به استخدام سایر شرکت‌ها درآمده و کمی بیش از 250 نفر تصمیم گرفته‌اند پیشنهاد بازنشستگی پیش از موعد را بپذیرند.

کارکنان کارخانه از میتسوبیشی خواسته‌اند سایت را به خودروسازان دیگر بفروشد تا از مشاغل آن‌ها محافظت شود. اما این امر بنا به دلایلی میسر نشده است. کارخانه مذکور حال به جای خودرو پاجرو، دستمال کاغذی یا دستمال توالت تولید خواهد کرد.

البته دایو یکی از بهترین تولیدکنندگان محصولات بهداشتی در ژاپن است. بد نیست بدانید این شرکت به لطف همه‌گیری کرونا در دو سال اخیر توانسته میزان تولیدات خود را به 40 هزار تُن در ماه برساند که رقم قابل‌ملاحظه‌ای به حساب می‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pop_0098
    pop_0098 | ۹ فروردین ۱۴۰۱

    خیلی خبر بدیه ٖمبلغ 34 میلیون دلار پول کمی یعنی چی نمیتونند همچین پولی جور کنند که بخواند بفروشند والا این پراید پکیده را از ۶ میلیون به ۱۹۵ میلیون رسوندن تو ایران این ماشین ٖپاجرو یعنی کمتر پراید کیا موتور که مال خدا سال پیش ایران تولید میکنه

مطالب پیشنهادی