ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بیت کوین
تکنولوژی

پیروزی توسعه‌دهندگان بیت‌کوین؛ دادگاه درخواست کرگ رایت را رد کرد

توسعه‌دهندگان اصلی بیت کوین و کسانی که از این شبکه نگهداری می‌کنند، دیگر لازم نیست در مقابل «کریگ رایت» به دادگاه بروند. یک قاضی بریتانیایی در حکمی اعلام کرد که ادعای رایت از طریق شرکت ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

توسعه‌دهندگان اصلی بیت کوین و کسانی که از این شبکه نگهداری می‌کنند، دیگر لازم نیست در مقابل «کریگ رایت» به دادگاه بروند. یک قاضی بریتانیایی در حکمی اعلام کرد که ادعای رایت از طریق شرکت Tulip Trading Limited (TTL) فاقد صلاحیت لازم برای بررسی در دادگاه است.

بر اساس اطلاعات منتشره، دیوان عالی عدالت انگلیس و ولز ادعای شرکت TTL درباره اتهام سرقت حجم بالایی دارایی در قالب ارز دیجیتال را رد کرده است. گفته می‌شد که این سرمایه‌ها در قالب بیت کوین و سه انشعاب آن یعنی BCH, BSV و BCH ABC نگهداری شده بودند.

کریگ رایت که پیش‌تر خودش را به عنوان «ساتوشی ناکاموتو» معرفی کرده بود، در این پرونده مدعی بود که به دنبال هک شدن یکی از کامپیوترهایش، کنترل کوین‌های خود را از دست داده است. شرکت TTL می‌گفت به دنبال این حمله، مهاجم کلیدهای خصوصی حساب رایت را دزدیده و دارایی‌هایش را تصاحب کرده است.

کریگ رایت مدعی خلق بیت کوین
کریگ رایت

توسعه‌دهندگان بیت کوین به دادگاه نمی‌روند

شرکت TTL می‌خواست با کمک توسعه‌دهندگان اصلی بیت‌کوین که گفته شده بود کنترل این نرم‌افزار را در دست دارند، دارایی‌های آقای کریگ رایت را به او برگردانند. این شکایت یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های قضایی بود که می‌توانست تبعات خطرناکی را برای توسعه‌دهندگان بیت کوین به دنبال داشته باشد. ولی حالا قاضی درخواست کریگ رایت را رد کرده است.

TTL مدعی بود که توسعه‌دهندگان بیت کوین از مهارت فنی لازم برای نوشتن و پیاده‌سازی وصله‌های نرم‌افزاری لازم برای بازگرداندن کنترل دارایی‌های کریگ رایت به او برخوردارند. به عبارت دیگر، رایت از توسعه‌دهندگان بیت‌کوین می‌خواست نرم‌افزار این رمزارز را تغییر دهند تا او به دارایی‌های مسروقه‌اش دست پیدا کند.

با این حال، ظاهرا کسی که ادعای خلق بیت کوین را دارد، فراموش کرده که این شبکه غیرمتمرکز است. توسعه‌دهندگان نمی‌توانند ماینرها را وادار به اجرای نرم‌افزار دلخواه خود کنند. بنابراین ارائه وصله‌ای که به رایت کمک کند، غیرممکن است. توسعه‌دهندگان حالا با این رای می‌توانند نفس راحتی بکشند و نگران پیچیدگی‌های ناشی از فشار دادگاه نباشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی