ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ماهواره های استارلینک
تکنولوژی

ایلان ماسک: روسیه و چین نمی‌توانند به‌سادگی ماهواره‌های استارلینک را از بین ببرند

ماهواره های استارلینک جهان را فرا گرفته‌اند و خدمات آن در بسیاری از کشورها قابل دسترسی هستند. به تازگی ایلان ماسک در مصاحبه‌ای حاضر شده و در جواب سوال مطرح شده پیرامون حمله به ماهواره‌های ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۰

ماهواره های استارلینک جهان را فرا گرفته‌اند و خدمات آن در بسیاری از کشورها قابل دسترسی هستند. به تازگی ایلان ماسک در مصاحبه‌ای حاضر شده و در جواب سوال مطرح شده پیرامون حمله به ماهواره‌های استارلینک توسط روسیه و چین، واکنش نشان داده است. او می‌گوید انجام این کار ساده نخواهد بود.

پیش از این در مورد ماهواره های استارلینک و تمام جزئیات آن‌ها در دیجیاتو صحبت کردیم. این ماهواره‌ها می‌توانند پوشش اینترنت با سرعت بالا را برای مناطق مختلف به ارمغان بیاورند، اما اگر روسیه و چین بخواهند با این ماهواره‌ها مقابله کنند آیا موفق می‌شوند؟

روسیه و چین کار ساده‌ای در پیش ندارند

ماهواره های استارلینک

در گزارشی جدید، موسس اسپیس ایکس و تسلا در مصاحبه جدیدش صحبت‌های جالبی را مطرح کرده است. در این صحبت‌ها از حمله روسیه به اوکراین و عواقب آن بحث‌هایی مطرح شده‌اند. در میانه این مصاحبه از ماسک سوال شد که آیا در صورت هدف قرار گرفتن ماهواره های استارلینک توسط روسیه و چین تهدید بالقوه‌ای وجود دارد؟ او نسبت به این موضوع واکنش نشان داد.

ماسک عنوان کرد که پس از بالا گرفتن درگیری روسیه با اوکراین اتفاقات زیادی رخ داد و حتی فضانوردان روسی حاضر در ایستگاه فضایی نیز تهدید شدند. او در ادامه گفت که حذف ماهواره های استارلینک چالش‌برانگیز است و تصریح کرد:

«اگر سعی کنید ماهواره‌های استارلینک را نابود کنید، این کار ساده‌ای نخواهد بود؛ بیش از 2000 ماهواره در جو سیاره وجود دارند. بنابراین شما به تعداد بسیار زیادی موشک ضد ماهواره نیاز دارید. امیدوارم با چنین شرایطی روبرو نشویم، اما فکر می‌کنم که سرعت ما در پرتاب ماهواره بیشتر از سرعت پرتاب موشک‌های ضد ماهواره است.»

صحبت‌های دیگری نیز پیرامون این موضوعات مطرح شد و ظاهرا ماسک در صورت خطرناک شدن شرایط تدابیری را می‌اندیشد. ماسک در ادامه افزود که توقف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ضروری است. او در نهایت گفت که نباید اجازه داده شود تا روسیه اوکراین را در اختیار بگیرد. این می‌تواند دیوانه‌کننده باشد.

به هر حال روسیه و چین دغدغه‌های مهم‌تری نسبت به حذف ماهواره های استارلینک دارند؛ اما اگر این ماهواره‌ها در پیشبرد اهداف اوکراین در برابر روسیه کمک کنند، احتمالا روس‌ها از این مسئله شاکی می‌شوند و پاسخ متقابلی می‌دهند.

به نظر شما آیا می‌توان با ماهواره‌های استارلینک مقابله کرد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • علی تاجیک
    علی تاجیک | ۹ فروردین ۱۴۰۱

    ماشاالله ایلان ماسک اینترنت ماهواره ایی چیزی هست که تمام کره زمین خواستارش هستن حتی ملت چین و روسیه که زندانی هستن نظر ایلان ماسک به نظر مردم دنیا نزدیک تره حکومت های چین و روسیه مخالف آزادی اطلاعات هستن اینجا بحث آمریکا بد هست یا روسیه نیست اینجا صحبت از زندان حکومت های استبدادی هست اینترنت آزاد فراتر از سیاست هست و درود بر ایلان ماسک این ابر مرد تاریخ بشریت

  • avvvvab
    avvvvab | ۸ فروردین ۱۴۰۱

    پس از قطع و سانسور هرچی مرتبط با شناسنامۀ روسیاست باز هم رو میخواد از آزادی حررف زدن!
    بنده طرفدار هیچ طرفی (شرق/غرب) نیستم و ارزشش را هم ندارند: سگ زرد برادر شغال است و تف به این، لعنت به آن! امّا گناه مثلًا فلان هنرمند یا ورزشکار روس چیست؟ که در خارج از قارّه‌اش بخاطر رفتار بد رئیس کشور زادگاهش بایستی تنبیه شود! چرا تحریمگر غذا و داروی ملل [بخاطر سیاست دولت متبوعشان] در دادگاه بین‌المللی مجازات نشود؟ چرا ایرانی جماعت -حتیٰ در خارج از کشورش- از حقوق اولیّه مثل حساب بانکی بین‌المللی (ویزا کارت) هم محروم باشد؟ آری، سیاست خواه-ناخواه دماغش را در کاسۀ همگان فرو میکند ولیک چرا بشریّت یاد نمی‌گیرد سیاست کثیف را در احوال شخصیّه دخالت ندهد؟ چرا و تاکی باید وطنِ قهری (زاده شدن بی‌اختیار در کشوری) جُرم نابخشودنی باشد / امتیازی تبعیض آمیز؟ دنیا دارد متأثر از دستگاه تبلیغاتی امپریالیزم، خودش را به جهنم جنگ اتمی سوق میدهد. غافل از اینکه اکراین هرچه باشد به جنگ جهانی نمی‌ارزد: کلّ را نباید و نشاید فدای جزء نمود. وانگهی، مگر جنگ فقط در اکراین است یا خون اکراینی از سایر جنگ‌زدگان رنگین‌تر است؟ نژادپرستانی که بنزین انساندوستی بر آتش اکراین مي‌ریزند چرا بر تداوم کشتار ۷ ساله مستضعفین یمن نه فقط سکوت که همکاری میکنند؟ چرا بشر نادان فکر نمی‌کند کمترین آسیب جنگ جهانی علاوه بر مرگ و ویرانی، قحطی و آوارگی است که خشک و تر را باهم مي‌سوزاند. از ایلان ماسک لا اقل بخاطر کنسی و ردّ درخواست کمک بهداشت جهانی بدم میاد ولیک حرف خوبی زد که پوتین را به جنگ فردی دعوت کرد. گرچه او طرفِ قضیه نیست وگر ریاکارانه نبود بایست ۲ ولادیمیر (زلنسکی V پوتین) را به مبارزۀ تن به تن فرا میخواند.
    و السلام

    • modernamir
      modernamir | ۱۳ فروردین ۱۴۰۱

      به خاطر این که هرچی بگیم که دولت از مردم متفاوت هستند، اما در هر صورت این مردم هستند که اون حکومت رو سرکار نگه داشتن یا حتی با رای دادن بهش باعث شدن که بتونه وجود داشته باشه.

  • molavy
    molavy | ۷ فروردین ۱۴۰۱

    اگر آمریکا به دستور ماسک تو بولیوی کودتا کنه مشکلی نیست؟
    آها، آمریکا آقای دنیاست؟ حله

    • SnailMan
      SnailMan | ۸ فروردین ۱۴۰۱

      زورگو زورگوه دیگه، فقط زبون زور میفهمه، شرکت هووایی رو میزنه میترکونه، میگه برا امنیت من ضرر داره، ولی کشورهای دیگه باید به زور اینترنتی که اونا میخواند رو داشته باشند

      • modernamir
        modernamir | ۱۳ فروردین ۱۴۰۱

        آمریکا حمله نکرد به هواوی، شما هم اگه دوست دارید میتونید شرکت های آمریکایی و محصولاتشون رو تحریم کنید برای خودتون نه برای دیگران. حتی آمریکا برای مردمش هم تعیین نکرد که گوشی هواوی نخرن، حتی برای تیک تاک هم دادگاه حکم داد که کسی نمی تونه مانع دسترسی مردم بشه.

    • ابراهیم منصوری
      ابراهیم منصوری | ۸ فروردین ۱۴۰۱

      لطفا حرف بی ربط و بی معنی نزنید ،اگه قضیه برعکس این بود و چین و روسیه خواستار اینترنت آزاد تو کشور خودشون و کل دنیا بودن و آمریکا باهاشون مخالف بود اونوقت خیلی دوست دارم بدونم عکس العمل شما چی بود!
      سانسور جریان اطلاعات از سوی دیکتاتور ها محکومه این دیگه حرفی توش نیست

مطالب پیشنهادی