ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل می‌خواهد بیماری‌های قلبی و عروقی را با دوربین موبایل شناسایی کند

گوگل در دومین رویداد سالانه The Check Up نتایج تحقیقاتش در زمینه پروژه‌های جدید سلامتی را منتشر کرد. در این پروژه‌ها از گوشی‌های هوشمند برای حفاظت از سلامت قلب و عروق، بینایی و ثبت صدای ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

گوگل در دومین رویداد سالانه The Check Up نتایج تحقیقاتش در زمینه پروژه‌های جدید سلامتی را منتشر کرد. در این پروژه‌ها از گوشی‌های هوشمند برای حفاظت از سلامت قلب و عروق، بینایی و ثبت صدای قلب استفاده می‌شود.

پروژه اول مبتنی بر تحقیقات قبلی گوگل ساخته شده که با استفاده از تصاویر بالینی چشم به شناسایی عوامل خطر در بیماری‌های قلبی عروقی از جمله قند خون بالا، کلسترول زیاد و چشم دیابتی می‌پرداخت. حالا این شرکت به دنبال شناسایی بیماری‌های مرتبط و نامرتبط با دیابت از طریق دوربین موبایل و با کمک یادگیری ماشینی است.

«گرگ کورادو»، رئیس بخش هوش مصنوعی سلامت گوگل در پستی در این باره نوشت: «با توجه به نتایج رضایت‌بخش اولیه، به دنبال تحقیقاتی بالینی با شرکایی نظیر EyePACS و Chang Gung Memorial Hospital (CGMH) هستیم تا ببینیم آیا می‌توان با دوربین موبایل بیماری‌های مرتبط و نامرتبط با دیابت را از روی تصاویر چشم خارجی شناسایی کرد یا نه.»

تشخیص بیماری از روی چشم گوگل

گوگل با میکروفن موبایل صدای قلب را ضبط می‌کند

دیگر پروژه این شرکت به چگونگی استفاده از میکروفن گوشی برای ضبط صدای قلب می‌پردازد. شنیدن صدای قلب و ریه‌ها نقش مهمی در معاینه فیزیکی دار و معمولا در درمانگاه‌ها با گوشی طبی انجام می‌شود. ولی گوگل آینده‌ای را متصور است که در آن هر کسی با موبایل بتواند صدای قلبش را ضبط کند.

این شرکت می‌گوید: «جدیدترین تحقیقات ما به این موضوع می‌پردازد که آیا گوشی‌های هوشمند می‌توانند ضربان قلب را شناسایی کنند یا نه. ما در حال حاضر در مراحل اولیه آزمایش‌های بالینی قرار داریم، اما امیدواریم تلاشمان بتواند به مردم در دسترسی به ابزاری به منظور انجام آسان بررسی‌های سلامتی کمک کند.»

گفتنی است که اپلیکیشن Google Fit همین حالا هم می‌تواند در اندازه‌گیری ضربان و تنفس کاربر با گوشی به کار گرفته شود. این برنامه از سنسور دوربین و یادگیری ماشینی استفاده می‌کند. قابلیت مذکور ابتدا منحصر به گوشی‌های پیکسل بود، اما گوگل بعدا آن را روی سایر گوشی‌های اندرویدی و iOS هم عرضه کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی