ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گذاشتن اهنگ در استوری اینستاگرام
آموزش

چگونه در استوری‌های اینستاگرام موسیقی قرار دهیم؟

قسمت استوری‌های اینستاگرام از قابلیت‌های متعددی مانند افزودن ایموجی‌ها، گیف و حتی موسیقی پشتیبانی می‌کند. فرایند گذاشتن اهنگ در استوری اینستاگرام نسبتا ساده است و حتی می‌توان قطعات دلخواه را از پلتفرم‌های دیگر مانند اسپاتیفای ...

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

قسمت استوری‌های اینستاگرام از قابلیت‌های متعددی مانند افزودن ایموجی‌ها، گیف و حتی موسیقی پشتیبانی می‌کند. فرایند گذاشتن اهنگ در استوری اینستاگرام نسبتا ساده است و حتی می‌توان قطعات دلخواه را از پلتفرم‌های دیگر مانند اسپاتیفای و ساندکلاد هم استفاده نمود.



نحوه گذاشتن اهنگ در استوری اینستاگرام

۱. برای شروع ابتدا وارد اپلیکیشن اینستاگرام در اندروید یا iOS شوید.

۲. روی آیکن استوری در گوشه بالایی سمت چپ صفحه بزنید تا صفحه ویرایشگر استوری ظاهر شود. همچنین با سوایپ به چپ هم می‌توانید به بخش گفته شده دسترسی داشته باشید.

گذاشتن موزیک در استوری اینستاگرام

۳. تصویر یا ویدیوی مورد نظر برای قرارگیری در استوری را انتخاب کنید.

۴. از نوار بالایی صفحه، آیکن استیکر را انتخاب نمایید.

۵. از منوی باز شده، گزینه Music را لمس کنید. سپس در نوار جستجو عبارت دلخواه را تایپ نموده یا از لیست نمایش داده شده، موسیقی دلخواه را گزینش کنید.

گذاشتن اهنگ در استوری اینستاگرام

۶. پس از یافتن آهنگ دلخواه، روی آن بزنید تا انتخاب شود.

۷. با استفاده از نوار ظاهر شده در پایین صفحه، قسمت دلخواه از موسیقی را مشخص کنید. همچنین می‌توانید مدت زمان پخش آهنگ را هم تنظیم کنید که باید در بازه میان ۵ الی ۱۵ ثانیه باشد. با لمس آیکن «15» می‌توانید طولانی‌ترین زمان را به صورت پیش‌فرض تنظیم نمایید.

۸. پس از اتمام کار، گزینه Done در گوشه بالایی صفحه را لمس کنید. همچنین می‌توانید آیکن آهنگ را به محل دیگری بکشید یا با زوم کردن روی آن، اندازه را تغییر دهید.

افزودن موزیک به استوری از اسپاتیفای

اگر درحال گوش دادن به موسیقی در پلتفرم‌هایی مانند ساندکلاد و اسپاتیفای باشید، می‌توانید آن را به صورت مستقیم در استوری اینستاگرام قرار دهید. برای انجام این کار تنها کافی است تا مراحل زیر را طی کنید.

۱. در ابتدا اپلیکیشن اسپاتیفای را روی موبایل خود باز کرده و موزیک دلخواه خود را انتخاب کنید.

۲. روی آیکن سه نقطه در گوشه بالایی صفحه بزنید.

گذاشتن اهنگ در استوری اینستاگرام

۳. در منوی باز شده، گزینه Share را انتخاب کنید.

۴. داخل منوی به اشتراک گذاری گزینه Instagram Stories را پیدا کرده و لمس کنید. ممکن است در این مرحله از کاربر خواسته شود تا مجوز باز کردن اپلیکیشن اینستاگرام را صادر کند.

۵. اکنون اپلیکیشن اینستاگرام به صورت خودکار باز خواهد شد و به صفحه ویرایشگر استوری منتقل می‌شوید. در این صفحه تصویری از کاور آهنگ یا آلبوم قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید موسیقی مربوطه هم به شکل همزمان با نمایش تصویر، پخش شود، باید از طریق روش قبلی، آن را انتخاب نمایید.

گذاشتن موزیک در استوری اینستاگرام

۶. پس از پست کردن استوری، یک لینک در پایین عنوان استوری نمایش داده می‌شود که حاوی عبارت Play on Spotify است. سایر کاربران با لمس این لینک می‌توانند مستقیماً به آهنگ، آلبوم یا پلی‌لیست انتخاب شده، بروند.

افزودن موزیک به استوری از ساندکلاد

۱. ابتدا وارد اپلیکیشن ساندکلاد در اندروید یا iOS شوید.

۲. آهنگ، آلبوم یا لیست پخش دلخواه را انتخاب کنید.

گذاشتن اهنگ در استوری اینستاگرام

۳. روی آیکن سه نقطه مشخص شده در تصویر بزنید و سپس از منوی باز شده، گزینه Stories را در پایین لوگوی اینستاگرام انتخاب نمایید. ممکن است درخواست صدور مجوز باز شدن برنامه در این مرحله نمایش داده شود.

۴. حالا اپ اینستاگرام به شکل خودکار باز خواهد شد و کاور آهنگ یا آلبوم در ویرایشگر استوری ظاهر می‌شود. مانند قسمت قبلی، اگر می‌خواهید موسیقی به صورت همزمان پخش شود، باید آن را به صورت جداگانه جستجو و اضافه کنید.

گذاشتن موزیک در استوری اینستاگرام

۵. پس از پست کردن استوری، لینک آهنگ یا آلبوم در ساندکلاد به بالای استوری اضافه می‌شود و مخاطبین می‌توانند از آن استفاده نمایند.

سوالات متداول درباره گذاشتن اهنگ در استوری اینستاگرام

حداکثر مدت زمان مجاز برای گذاشتن اهنگ در استوری اینستاگرام چقدر است؟

کاربران برای گذاشتن اهنگ در استوری اینستاگرام با محدودیت ۱۵ ثانیه‌ای مواجه هستند؛ البته مدت پخش نمی‌تواند کمتر از ۵ ثانیه نیز باشد.

گذاشتن اهنگ در استوری اینستاگرام با چه برنامه‌هایی ممکن است؟

علاوه‌بر قابلیت داخلی جستجوی آهنگ‌ها در اینستاگرام، می‌توان از پلتفرم‌های دیگری مثل اسپاتیفای، ساندکلاد و شازم نیز برای گذاشتن اهنگ در استوری اینستاگرام استفاده نمود.

آیا گذاشتن اهنگ در استوری خارج از اینستاگرام ممکن است؟

کاربران تنها می‌توانند فایل‌های موجود در پایگاه داده اینستاگرام را به استوری‌های خود اضافه کنند و جهت افزودن سایر آهنگ‌ها باید از قابلیت Hands-Free یا ویرایشگرهای ویدیو برای قرار دادن موسیقی پس‌زمینه بهره بگیرید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • dnl
    dnl | ۸ فروردین ۱۴۰۱

    مرسی از این مقاله‌ی خوب، منتها به «مهم‌ترین» نکته اشاره نکردید. اینکه این امکان بخاطر تح*ریم واسه کاربران ایرانی وجود نداره و برای گذاشتن موزیک در استوری، باید v*p*n حتما روشن باشه.

    اگه اون روشن بود و رفتین دیدین هنوز گزینه قرار دادن موزیک وجود نداره، باید چند ساعت صبر کنید و تو اون مدت، برنامه اینستاگرام رو اصلا باز نکنید.

    بعد از چند ساعت، اون رو روشن کنید و وارد برنامه بشید. می‌بینید که این گزینه وجود داره. من بارها این روش رو امتحان کردم و جواب داده. اگه دوباره بدون چیزپی‌ان وارد اینستا بشید، بازم موزیک غیر فعال میشه.

    موضوع دوم اینکه من می‌بینم بعضیا مخصوصاً اون بلاگرها که فالوور زیاد دارن، میتونن ریلز بذارن ولی من نمی‌تونم. اون روش استفاده از چیزپی‌ان هم در این مورد جواب نداده.

    گویا واسه بعضیا امکان گذاشتن ریلز فعال شده. لطفا اگه برای همه این امکان وجود داره، آموزش گذاشتن ریلز رو هم بذارید.

مطالب پیشنهادی