ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

انانیموس
تکنولوژی

گروه انانیموس مدعی سرقت 35 هزار فایل مهم از بانک مرکزی روسیه شد

گروه هکری «انانیموس» که قبلا وعده حمله به بانک مرکزی روسیه را داده بود، حالا مدعی شده که این سازمان را هک کرده است. این گروه تهدید کرده که ظرف مدت 48 ساعت آینده 35 ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

گروه هکری «انانیموس» که قبلا وعده حمله به بانک مرکزی روسیه را داده بود، حالا مدعی شده که این سازمان را هک کرده است. این گروه تهدید کرده که ظرف مدت 48 ساعت آینده 35 هزار فایل از توافقات محرمانه بانک روسیه را افشا خواهد کرد.

بر اساس گزارش منابع خبری مختلف، گروه انانیموس که با انجام هک‌های اجتماعی به شهرت رسید، مدعی است که 28 گیگابایت از اطلاعات بانک مرکزی روسیه را به دست آورده است. این حمله به عنوان بخشی از عملیات OpRussia انجام شد که در اعتراض به تهاجم روسیه به اوکراین برنامه‌ریزی شده بود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که داده‌های افشایی همین حالا برای دانلود در دسترس عموم کاربران قرار داده شده است. سازمان غیرانتفاعی DDoSecrets هم اعلام کرده که همه اطلاعات منتشره را روی وب‌سایت خود آرشیو می‌کند.

انانیموس

انانیموس به حمله علیه روسیه ادامه می‌دهد

اکانت انانیموس برای تایید ادعای خود نسخه‌ای از این اسناد بانکی را به زبان روسی منتشر کرده است. با این حال، بانک مرکزی روسیه هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر در این باره واکنشی نشان نداده است.

به دنبال آغاز جنگ، چند سازمان روسی دیگر هم تحت حمله گروه انانیموس قرار گرفتند. هک بانک مرکزی روسیه در شرایطی اتفاق افتاده که آینده «الویرا نبیولینا»، رئیس بانک روسیه در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

گروه انانیموس همچنین تهدید کرده که زیرساخت اینترنت روسیه، به ویژه شبکه‌های کرملین، دومای دولتی و وزارت دفاع را از کار می‌اندازد. این گروه همچنین شبکه‌های تلویزیونی دولتی از جمله راشا تودی (RT) و چند پلتفرم استریمینگ دیگر را تهدید کرده بود.

افزون بر این، انانیموس علیه شرکت‌های خارجی که فعالیت‌های خود را در روسیه متوقف نکرده‌اند هم اقداماتی انجام داده و به نظر می‌رسد که پیش از پایان جنگ فعالیت‌های خود را متوقف نخواهد کرد. این گروه اوایل اسفند اعلام کرده بود که مسئولیت حمله به برخی وب‌سایت‌های دولتی روسیه را برعهده می‌گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی