ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیپد پرو M1
تکنولوژی

آیپد پرو بعدی با تراشه M2 احتمالا پاییز امسال معرفی می‌شود

اپل احتمالا در حوالی زمانی سپتامبر تا نوامبر امسال از نسل جدید آیپد پرو با تراشه M2 رونمایی خواهد کرد. گفته شده که این دستگاه تغییرات بزرگی نسبت به نسل فعلی خواهد داشت و برای ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۰۹:۲۵

اپل احتمالا در حوالی زمانی سپتامبر تا نوامبر امسال از نسل جدید آیپد پرو با تراشه M2 رونمایی خواهد کرد. گفته شده که این دستگاه تغییرات بزرگی نسبت به نسل فعلی خواهد داشت و برای مثال قرار است از فناوری شارژ مگ‌سیف پشتیبانی کند.

به گزارش «مارک گرمن» از بلومبرگ، آخرین به‌روزرسانی بزرگ آیپد پرو در سال 2018 معرفی شد، زمانی که اپل طراحی بدنه تبلت خود را عوض کرد و از نمایشگر بی‌حاشیه با کانکتور USB-C بهره گرفت. این آپدیت یک سال و نیم پس از انتشار آیپد پرو 10.5 در سال 2017 به بازار آمد.

حالا با توجه به این که جدیدترین مدل آیپد پرو در ماه مه 2021 معرفی شده، پنجره زمانی سپتامبر تا نوامبر 2022 فاصله‌ای یک سال و چهار ماهه تا یک سال و شش ماهه را برای معرفی مدل جدید این تبلت ایجاد می‌کند.

آیپد پرو

آیپد پرو بعدی شارژ بی‌سیم خواهد داشت

کوپرتینویی‌ها چندی پیش در مراسم Peek Performance از جدیدترین مدل آیپد ایر با تراشه M1 پرده برداشتند، ولی خبری از آیپد پرو بعدی نبود. مارک گرمن چند ماه پیش گفته بود که نسخه جدید تبلت پیشرفته اپل با فناوری شارژ بی‌سیم و قاب عقب شیشه‌ای به بازار می‌آید. وب‌سایت 9to5Mac این ادعا را تایید کرده اما می‌گوید اپل احتمالا ایده قاب عقب شیشه‌ای را کنار گذاشته و به سراغ قاب آلومینیومی با لوگوی شیشه‌ای اپل رفته است.

در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره تراشه M2 در دسترس نیست و ساخت چنین تراشه‌ای اصلا از سوی اپل تایید نشده است. اما گرمن باور دارد که این تراشه با CPU سریع‌تر از نسل قبل و معماری هشت هسته‌ای به بازار می‌آید. M2 علاوه بر آیپد پرو در مک‌بوک پرو 13 اینچی، مک مینی و آی‌مک 24 اینچی جدید استفاده خواهد شد.

از سوی دیگر شایعاتی درباره مک‌بوک ایر بعدی هم وجود دارد که عده‌ای مثل گرمن معتقدند با تراشه M2 به بازار می‌آید و عده دیگری مثل مینگ-چی کو باور دارند از تراشه M1 استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی