ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

قبرستان مجازی مایکروسافت
تکنولوژی

قبرستان مجازی مایکروسافت؛ یادبود تمام محصولاتی که توسط غول تکنولوژی نابود شده‌اند

برندهای مشهور و بزرگ جهان همیشه موفق نیستند و ممکن است برخی از برنامه‌ها و پروژه‌های آن‌ها عملکرد موفقی نداشته باشند. با این حال بعضی از محصولات شکست خورده این شرکت‌ها برای بعضی از کاربران ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۸ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

برندهای مشهور و بزرگ جهان همیشه موفق نیستند و ممکن است برخی از برنامه‌ها و پروژه‌های آن‌ها عملکرد موفقی نداشته باشند. با این حال بعضی از محصولات شکست خورده این شرکت‌ها برای بعضی از کاربران یادآور خاطرات شیرینی هستند. وب‌سایت قبرستان مجازی مایکروسافت برای همین کاربران ایجاد شده تا یاد و خاطره پروژه‌های نابود شده توسط مایکروسافت را زنده نگه دارد.

قبل از این، وبسایت Killed By Google ایجاد شده بود. این وب‌سایت به عنوان یک قبرستان دیجیتال از محصولات شکست خورده یا کنسل شده گوگل شناخته می‌شود. قبرستان مجازی مایکروسافت نیز یک نمونه مشابه است که به شما چشم‌اندازی را به محصولات از بین رفته مایکروسافت می‌دهد. البته همان‌طور که انتظار داریم، مایکروسافت از نظر فهرست قربانیان به گرد پای گوگل هم نمی‌رسد.

قبرستان مجازی پر جمعیت مایکروسافت

قبرستان مجازی مایکروسافت

نام قبرستان مجازی مایکروسافت مانند نمونه گوگلی است و Killed By Microsoft نام دارد. شما می‌توانید هم‌اکنون به این وب‌سایت مراجعه کنید. در این سایت، لیستی از محصولات از بین رفته مانند برخی سرویس‌ها، دستگاه‌ها، اپ‌ها و… تهیه شده و اطلاعاتی پیرامون سرگذشت و طول عمر هر یک از قربانیان نیز مطرح شده است.

در قبرستان مجازی مایکروسافت حدود ۷۰ نمونه از سرویس‌ها، اپلیکیشن‌ها و سخت‌افزارهای مایکروسافت را می‌بینیم که حتما بعضی از آنها برای شما آشنا هستند. مایکروسافت آفیس فرانت‌پیج، ویندوز مسنجر، ویژوال بیسیک، دائره‌المعارف انکارتا (Encarta) و ویندوز مسنجر تنها بخشی از این موارد هستند. البته شاید هیچ‌کدام به اندازه ویندوز فون و برند لومیا محبوب نبوده‌اند.

آخرین گزینه این لیست نیز اسکایپ برای کسب‌وکارهاست که هنوز زنده است اما در سال ۲۰۲۵ به قبرستان دیجیتال مایکروسافت خواهد پیوست. شما با کدام یک از قربانیان مایکروسافت خاطره دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی