ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوشی های پرچمدار چینی
تکنولوژی

چینی‌ها به دنبال رقابت با اپل در میزان فروش گوشی‌های پرچمدار هستند

چند سالیست که رقابت سختی میان گوشی سازان چینی و اپل شکل گرفته است. این رقابت سبب شده تا گوشی های پرچمدار جذابی روانه بازار شوند. ظاهرا اما چینی‌ها می‌خواهند از همین امسال سهم بیشتری ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

چند سالیست که رقابت سختی میان گوشی سازان چینی و اپل شکل گرفته است. این رقابت سبب شده تا گوشی های پرچمدار جذابی روانه بازار شوند. ظاهرا اما چینی‌ها می‌خواهند از همین امسال سهم بیشتری را از فروش گوشی های پرچمدار به دست بیاورند.

سازندگان گوشی‌های چینی اخیرا عزم خود را جزم کرده‌اند تا بیش از پیش وارد حوزه تولید گوشی‌های پرچمدار گران قیمت شوند. از جمله گوشی‌های پرچمدار جدید چینی‌ها، می‌توان به Honor Magic 4 Ultimate اشاره کرد. با این حال آیا این افزایش تعداد گوشی‌های پرچمدار چینی معنای خاصی دارد؟

گوشی سازان چینی به دنبال افزایش فروش گوشی های پرچمدار برای رقابت با اپل

گوشی های پرچمدار چینی

در گزارشی جدید، تولیدکنندگان گوشی‌های چینی به طور فعال تلاش کرده‌اند تا با استفاده از نبود هواوی، سود بیشتری ببرند. با این وجود سازندگان گوشی‌های چینی نتوانسته‌اند آن طور که باید، از فرصت خود استفاده کنند.

به عنوان مثال، سهم گوشی‌های اندرویدی چینی با قیمت بیش از 600 دلار در این کشور طی سال 2021 حدود 36.5 درصد بوده است؛ این ارقام، کاهش 44.6 درصدی نسبت به سال 2020 را نشان می‌دهند. به همین دلیل، کمپانی‌های چینی می‌خواهند خانواده پرچمداران خود را بزرگ‌تر از قبل کنند تا سهم فروش خود را از رده گوشی های پرچمدار افزایش دهند.

یکی از نمونه‌های مرتبط با این موضوع، سری شیائومی 12 است. این خانواده از سه عضو شیائومی 12، شیائومی 12 ایکس و شیائومی 12 پرو تشکیل می‌شود. احتمالا به‌زودی شیائومی 12 اولترا نیز به این خانواده اضافه می‌شود. با استناد به این موضوع امکان دارد که چینی‌ها بتوانند سهم بیشتری از این رده را طی ادامه سال به خود اختصاص دهند؛ اما این کار ساده‌ای نیست.

به اعتقاد مؤسسه تحلیلی Counterpoint، چینی‌ها می‌بایست در کنار گسترده‌تر کردن خانواده پرچمداران، روی بهبود بخش‌های دیگری تمرکز کنند. از جمله این اقدامات می‌توان به بهینه‌سازی تجربه بازی، عکاسی و استفاده از نمایشگر اشاره کرد. افزایش شارژدهی باتری نیز از حائز اهمیت زیادی است. در صورتی که تولیدکنندگان چینی بتوانند بهبودهایی را در این بخش به ارمغان بیاورند شاید بتوانند با افزایش فروش قابل توجهی روبه‌رو شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی