ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تشویق بیل گیتس برای استفاده از گوشت مصنوعی
سلامت

بیل گیتس: تمامی کشورهای ثروتمند باید به سوی استفاده 100 درصدی از گوشت مصنوعی بروند

بیل گیتس که از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های عصر حاضر محسوب می‌شود طی یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرده که بهترین گزینه برای کاهش گازهای گلخانه‌ای ناشی از تولید غذا، حرکت به سوی استفاده کلی از گوشت ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۴

بیل گیتس که از شناخته‌شده‌ترین چهره‌های عصر حاضر محسوب می‌شود طی یکی از مصاحبه‌های خود اعلام کرده که بهترین گزینه برای کاهش گازهای گلخانه‌ای ناشی از تولید غذا، حرکت به سوی استفاده کلی از گوشت مصنوعی است.

البته بیل گیتس به گفته خودش می‌داند که چنین رویکردی می‌‌تواند مطابق میل همه نباشد، وی صرفا به وجود چنین مسیری اشاره می‌کند و معتقد است که نمی‌توان به سادگی از کسی انتظار داشت که گوشت گاو نخورد. همچنین به گفته وی کشور‌هایی که به سراغ این رویکرد می‌روند پیشرفته و ثروتمند هستند و در طرف مقابل اجرای این راهکار از کشورهای فقیرتر بر‌نمی‌آید.

«فکر نمی‌کنم 80 کشور فقیر دنیا به سمت استفاده از گوشت مصنوعی بروند اما می‌دانم که همه کشورهای ثروتمند باید از گوشت مصنوعی گاو استفاده 100درصدی داشته باشند.»

گفتنی است که علاوه بر این موارد، بیل گیتس باور دارد قواعد و ضوابط وضع شده توسط دولت نیز می‌تواند راه‌حلی در جهت تغییر رژیم غذایی مردم محسوب شود. او می‌گوید «شما در نهایت به مزه گوشت مصنوعی عادت خواهید کرد و صد البته طعم آن در طول زمان بهتر هم خواهد شد.در نهایت هزینه اضافی برای دست پیدا کردن به فناوری پاک در حوزه مورد بحث آنقدر معقول هست که از طریق آن بتوان ذائقه یا تقاضای مردم را دستخوش تغییر کرد.»

او همچنین در خصوص کشورهای فقیر گفته آنها می‌توانند از حیواناتی استفاده کنند که به لحاظ ژنتیکی تولید گوشت‌شان بیشتر از تولید گازهای گلخانه‌ای است، به عنوان مثال دام‌های کنونی آمریکایی در کمال تعجب به دلیل تولید بسیار بالای محصول، در ازای تولید هر کیلو گوشت گاز گلخانه‌ای کمتری نسبت به دام‌های موجود در آفریقا تولید می‌کنند.

لازم به ذکر است که شخص بیل گیتس در حال حاضر با داشتن 242000 هکتار زمین در 18 ایالت، بیش از هر شخص دیگری در آمریکا مالک زمین‌های کشاورزی است، از همین رو شاید تمرکز و تاکید بیش از اندازه وی بر روی آلاینده‌های ناشی از دامداری و کشاورزی چندان بی‌دلیل نباشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • علی موسوی
    علی موسوی | ۱۸ فروردین ۱۴۰۱

    یکی نیست بگه بیا پایین چی میگی
    هر جا میره به باد میده مردمو...

  • pop_0098
    pop_0098 | ۱۰ فروردین ۱۴۰۱

    دقت کردید بیل گیتس تو زمینه فناوری کامپیوتر نظر نمیده و هر نظری میده بعدش فاجعه بار میشه تو دنیا رفت هند واکسن زد به هندیا کلی فلج ملج کرد بچه هاشون حالا گیر داده گوشت
    بابا تو فقط ویندوز ابکش دادی
    همش مردم دستشون بند انتی ویروس
    بسه به خدا ول کن دنیا را

مطالب پیشنهادی