ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پست پیشتاز چیست و چه مزایایی دارد؟

پست در ایران سابقه‌ای دیرینه داشته و اکنون سرویس‌ها و خدمات مختلفی را به مردم ایران در سراسر جهان ارائه می‌کند. پست پیشتاز یکی از سرویس‌های شرکت ملی پست ایران است که امکانات مختلفی را ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

پست در ایران سابقه‌ای دیرینه داشته و اکنون سرویس‌ها و خدمات مختلفی را به مردم ایران در سراسر جهان ارائه می‌کند. پست پیشتاز یکی از سرویس‌های شرکت ملی پست ایران است که امکانات مختلفی را در اختیار مشتریان این شرکت قرار می‌دهد. در ادامه با پست پیشتاز و مزایای آن بیشتر آشنا می‌شویم.

شرکت ملی پست ایران سرویس‌های مختلفی همچون پست ویژه، پیشتاز، سفارشی، امانت، عادی، جواب قبول و… را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. در سرویس پیشتاز، مرسولات در کوتاه‌ترین زمان ممکن جمع‌آوری و از سریع‌ترین راه هوایی یا زمینی ارسال و در اسرع وقت توزیع می‌شوند.

این سرویس پس از پست ویژه، سریع‌ترین سرویس برای ارسال مرسولات به سراسر کشور است. در حال حاضر مرسولات ارسال شده با پست پیشتاز در تهران به مقصد مراکز استان‌ها و بیش از 100 شهر دیگر ظرف مدت 24 تا 72 ساعت به گیرندگان تحویل داده می‌شود. حداکثر زمان تحویل یک مرسوله پیشتاز درون‌شهری نیز به گیرنده در تهران 24 ساعت و برای شهرستان‌ها 48 تا 72 ساعت است. توجه داشته باشید این زمان برای روزهای کاری بوده و همچنین زمان آن برای خارج از کشور بیشتر است.

در پست پیشتاز حداکثر وزن مرسوله می‌تواند 25 کیلوگرم باشد از همین رو اگر مرسوله شما سنگین‌تر از حد مجاز است بایستی آن را از طریق پست سفارشی ارسال کنید.

هزینه پست پیشتاز

وزن محصول و مقصد مرسوله پستی در تعیین هزینه این سرویس تاثیرگذار است. به طور مثال برای بسته‌های زیر 500 گرم، در صورتی که مبدا و مقصد در یک استان باشند، هزینه مرسوله 5هزار و 750تومان خواهد شد. اگر مبدا و مقصد بسته پستی در دو استان که همسایه هم هستند قرار داشته باشند این هزینه 7هزار و 800 تومان بوده و در غیر این صورت 8هزار و 400 تومان محاسبه خواهد شد. توجه داشته باشید به قیمت‌های فوق تعهد غرامت اجباری، آگهی تحویل الکترونیک، مالیات برارزش افزوده و… اضافه می‌شود.

بیمه عمومی کالاها در پست پیشتاز بر عهده شرکت پست است، بنابراین اگر به مرسوله آسیبی وارد شود، این شرکت خسارت را پس از طی مراحل مربوطه به فرد پرداخت می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی