ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لوتوس شاسی بلند
خودرو

سریعتر از لامبورگینی اوروس با تکنولوژی جیلی چین؛ شاسی بلند برقی 600 اسب بخاری لوتوس معرفی شد

کمپانی انگلیسی لوتوس که در زمینه ساخت خودروهای اسپرت شهرت دارد، چند سالیست که به مالیت گروه بزرگ و ثروتمند جیلی چین در آمده و حالا در یک اقدام استراتژیک، دست به توسعه اولین شاسی ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۰:۴۵


کمپانی انگلیسی لوتوس که در زمینه ساخت خودروهای اسپرت شهرت دارد، چند سالیست که به مالیت گروه بزرگ و ثروتمند جیلی چین در آمده و حالا در یک اقدام استراتژیک، دست به توسعه اولین شاسی بلند خود زده است که مطابق با ترند این روزهای صنعت خودروسازی، به صورت تمام برقی ساخته شده و قدرتی معادل 600 اسب بخار دارد و با دانش برگرفته از مهندسان چینی جیلی روانه بازار شده است. جالب آنجا که این کراس اوور برقی با شتاب صفر تا صد 3.0 ثانیه از خودرویی نظیر لامبورگینی اوروس سریعتر بوده و استانداردهای تازه ای را در این کلاس تعریف می کند.

لوتوس شاسی بلند

به گفته مدیران لوتوس، نام Eletre در برخی از زبانهای اروپای شرقی به معنای "زنده شدن" یا بنا بر برخی تعابیر "زندگی مجدد" است.

در طراحی Eletre طراحان خصوصیات سنتی و اسپورت یک لوتوس اصیل را با تناسبات خاص یک کراس اوور اسپرتی ترکیب کرده و توانسته اند به استایلی جذاب دست یابند.

لوتوس Eletre بر اساس پلتفرم جدید الکتریکی این شرکت مهندسی و طراحی شده است که پلت فرم مشترکی بین محصولات لوتوس، جیلی و البته ولوو است که از دیگر زیر شاخه های اروپایی کمپانی چینی محسوب می شود.
لوتوس می گوید که تریم های مختلف EV دارای قدرت خروجی 600 اسب بخار (447 کیلووات) با موتورهای قرار گرفته بر روی دو محور میباشد‌.

اولین کراس اوور لوتوس، مانند سایر محصولات این کمپانی، خودرویی سریع و اسپرت است و برای رسیدن به 100 کیلومتر در ساعت، کمتر از 3.0 ثانیه زمان نیاز دارد و البته بدنیست بدانید حداکثر سرعت 161 مایل در ساعت (260 کیلومتر در ساعت) برای این مدل اعلام شده است اما این خودروساز وزن محصول جدیدش را فعلا فاش نکرده است.

البته لوتوس اعلام کرده ظرفیت باتری Eletre بیش از 100 کیلووات ساعت است و این امکان برد WLTP تخمینی در حدود 373 مایل (600 کیلومتر) را فراهم می کند.

سنت شکنی برقی لوتوس

کراس اور یا اس یو وی Eletre، همچنین در بخش تعلیق از سیستم تعلیق بادی با تنظیم فعال ارتفاع خودرو استفاده می کند.

و اما بازگردیم به استایل و طراحی بدنه، در شخصیت پردازی Eletre عناصر کلی طراحی از مدل اسپرت Lotus Emira الهام گرفته و برداشت شده اما اینبار در قامت یک کراس اوور خودنمایی میکند.

به نوشته مهندس علیرضا محمد زاده، طراحی این خوردو مطابق با سبک و مد امروز طراحی خودروهای جدید شکل گرفته.

چراغ های جلو به دو بخش تقسیم شده و اصطلاحا دوبل میباشند. چراغ‌های روز روشن عریض و باریک افقی در لبه بالا و جلویی کاپوت قرار دارند و چراغهای اصلی در قسمت پایین با کاسه ای به رنگ سیاه جانمایی شده اند.

سنت شکنی برقی لوتوس

جلوپنجره عریض و بزرگ Eletre که به ایجاد تناسبات اصطلاحا خوابیده و پهن بدنه و البته تهاجمی کمک شایانی نموده، دارای مکانیزم آیرودینامیک فعال میباشد که با استفاده از یک تریم مثلثی به هم پیوسته زمانیکه موتور، بسته باتری و ترمزها نیاز به خنک شدن دارند باز می شوند و در غیر اینصورت بسته میباشند.

طراحی نمای جانبی عضلانی، کشیده با ماهیچه کمری بارز و خط سقفی کمانی در مجموع دارای تناسباتی چشم نواز است و در نمای عقب نیز سبک طراحی چراغها که در داخل فضای حفره مانند یا منفی از بدنه جانمایی شده اند استایلی متفاوت را خلق نموده است‌.

لوتوس شاسی بلند

از نظر فنی، Eletre با چهار سنسور محیطی که دو تا در سقف وجود داشته، یکی بالای شیشه جلو و دیگری بالای شیشه عقب تولید میشود‌.

به علاوه، دو سنسور در طرفین بدنه در نزدیکی گلگیر جلو قرار دارند‌ و در مناطقی که ایمن و مجاز باشد خودرو از دوربین های جانبی و طرفین به عنوان آینه های جانبی استفاده می کند.

لوتوس ادعا می کند که Eletre قادر به رانندگی خودران کامل نیز میباشد و در داخل کابین اما به جای یک جلوآمپر سنتی، طراحی چیدمان پنل جلوی دید راننده شامل نواری نازک است که کمتر از 1.18 اینچ (30 میلی متر) ارتفاع دارد.

لوتوس شاسی بلند

یک بخش دیگر در سمت سرنشین کناری وجود دارد که اطلاعات مختلفی مانند انتخاب موسیقی یا لوکیشن های مورد علاقه را نشان می دهد و در مرکز، یک صفحه نمایش 15.1 اینچی جذاب تعبیه شده که تمام اطلاعات لازم را در اختیار راننده قرار میدهد ضمن اینکه نمایشگر هدآپ نیز در این مدل یک ویژگی استاندارد است.

سنت شکنی برقی لوتوس

لوتوس، Eletre را در یک کارخانه جدید در ووهان چین خواهد ساخت. تحویل خودروها از سال 2023 آغاز می شود. اولین آنها به چین و سپس بریتانیا و اروپا می رود.

نکته جالب آنکه این شرکت هنوز اطلاعاتی در خصوص چگونگی عرضه،صادرات و اصولا فروش این کراس اوور الکتریکی به ایالات متحده نداده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی