ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

One UI 4
نرم افزار و اپلیکیشن

سامسونگ از ایده‌های طراحی رابط کاربری One UI 4 می‌گوید

سامسونگ به تازگی از ایده‌هایی که در طراحی خاص رابط کاربری One UI 4 برای دستگاه‌های متنوع خود داشته گفته است. رابط کاربری One UI 4 به دستگاه‌های متنوعی از سری گلکسی از جمله گوشی‌های ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

سامسونگ به تازگی از ایده‌هایی که در طراحی خاص رابط کاربری One UI 4 برای دستگاه‌های متنوع خود داشته گفته است.

رابط کاربری One UI 4 به دستگاه‌های متنوعی از سری گلکسی از جمله گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و پی‌سی‌ها قدرت می‌دهد و برای تمامی این دستگاه‌ها از زبان طراحی یکسانی برای رابط کاربری استفاده شده است.

طراحی نسخه ۴ با یک سیستم رنگی شروع می‌شود که بر تمیز کردن رابط کاربری متمرکز بوده است. در این نسخه، رنگ‌ها بیشتر بر المان‌های مهم اعمال شده‌اند و هر چیز دیگری به رنگ سیاه و سفید باقی مانده است. رابط کاربری One UI 4 سه گروه رنگی دارد: هسته، بخش‌های کاربردی و اپلیکیشن‌ها.

One UI 4

در نسخه‌های قبلی رابط کاربری اختصاصی گوشی‌های سامسونگ، از رنگ‌های متفاوت با مفهوم یکسان استفاده شده بود اما One UI 4 آنها را به شیوه منسجمی ترکیب کرده تا رنگ‌های کاربردی را خلق کند. به عنوان مثال رنگ قرمز به معنی توقف، رد کردن، حذف یا مواردی از این قبیل است.

One UI 4

تیم طراحی سامسونگ همچنین تصمیم گرفته اپلیکیشن‌های «وان» را مجددا طراحی کند تا نیازهای افراد مختلف را به شیوه بهتری برآورده نماید. به عنوان مثال این راهکار در پشت طراحی مجدد اپ‌هایی از جمله آب‌وهوا و تقویم بوده است. مثلا در طراحی اپلیکیشن آب‌وهوا این موضوع در نظر گرفته شده که برخی از کاربران به دنبال چک کردن آب‌وهوای فعلی هستند اما برخی دیگر می‌خواهند دما و شرایط آب‌وهوایی روزهایی آتی را بدانند.

One UI 4

به گفته سامسونگ یکی از اهداف اولیه One UI 4 تضمین حفظ حریم شخصی کاربران بوده است. در این راستا در منوی بالایی رابط کاربری استفاده از دوربین، میکروفن و برخی قابلیت‌های دیگر اطلاع داده می‌شود. همچنین یک داشبورد جدید، به نام «Permission Dashboard» وضعیت و سطح دسترسی اپلیکیشن‌ها را به کاربر نشان می‌دهد و پیشنهاد می‌دهد که برخی از دسترسی‌ها از بعضی اپ‌ها گرفته شود.

One UI 4

در One UI 4.0 همچنین به سیستم رنگ متریال یو در اندروید ۱۲ توجه شده و رابط کاربری با انتخاب ۵ رنگ اصلی از تصویر پس زمینه، تم مشابه آن را برای تمامی بخش‌های رابط کاربری اعمال می‌کند.

One UI 4

سامسونگ پر One UI 4 تعدادی از اموجی‌ها را با هم ترکیب کرده است. این اموجی‌ها زمانی کاربرد دارند که تنها یک اموجی امکان انتقال حس و حال‌تان به مخاطب را نداشته باشد. اموجی‌های مبتنی بر واقعیت افزوده هم حالا بر اساس نظرسنجی‌های قبلی سامسونگ از کاربران با انیمیشن‌های جدید همراه شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی