ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنسرسیوم یونیکد
تکنولوژی

یونیکد دیگر پیشنهاد اضافه کردن اموجی‌های پرچم را قبول نمی‌کند

به این زودی‌ها نباید انتظار اضافه شدن اموجی پرچم جدید به گوشی خود را داشته باشید. چون کنسرسیوم یونیکد که مسئول پذیرش و تایید اموجی‌های پیشنهادی جدید است اعلام کرده که از این پس پیشنهادهای ...

علی باقرزاده
نوشته شده توسط علی باقرزاده | ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

به این زودی‌ها نباید انتظار اضافه شدن اموجی پرچم جدید به گوشی خود را داشته باشید. چون کنسرسیوم یونیکد که مسئول پذیرش و تایید اموجی‌های پیشنهادی جدید است اعلام کرده که از این پس پیشنهادهای اموجی پرچم جدید را حتی بدون توجه به دسته‌بندی‌های آنها قبول نخواهد کرد. تقصیر این موضوع بر گردن سیاست‌ها و میزان استفاده از این اموجی‌ها هستند.

به گفته کنسرسیوم یونیکد، این اموجی‌ها بیش از آن که ارزشش را داشته باشند، مشکل‌ساز هستند؛ خواه مربوط به سیاست باشند و خواه ارزشی دیگر را به همراه داشته باشند. کنسرسیوم در ادامه توضیح داده که افزودن یک اموجی پرچم به حذف شدن اموجی‌‌های دیگر تاکید دارد. همچنین هنگامی که تیم اموجی، یک پرچم منطقه‌ای مربوط به یک کشور را اضافه می‌کنند، فقدان پرچم‌های منطقه‌ای برای سایر کشورها بیشتر به چشم می‌آید.

کنسرسیوم یونیکد هنگامی که یک کاراکتر جدید را به اموجی‌ها اضافه می‌کند، امکان حذف آن را ندارد اما در صورت لزوم می‌تواند آن کاراکتر را آپدیت نماید. به همین دلیل برای افزودن پرچم‌هایی که ممکن است مدت زیادی دوام نداشته باشند، تردید‌هایی به وجود آمده است. از سوی دیگر موضوع میزان استفاده از برخی اموجی‌ها نیز مطرح است. به گفته کنسرسیوم، پرچم‌ها در بین کمترین اموجی‌های مورد استفاده قرار دارند و حتی در گرایش‌های رسانه‌های اجتماعی هم چندان استفاده نمی‌شوند.

کنسرسیوم یونیکد قصد دارد تعداد اموجی‌هایی که سالانه اضافه می‌شوند را محدود نماید و انگیزه چندانی برای افزودن پرچم‌هایی که به طور گسترده مورد پذیرش نیستند وجود ندارد. البته در نهایت این موضوع به این معنی نیست که در آینده شاهد اموجی‌های پرچم جدید نخواهیم بود. پرچم‌های جدیدی که از طرف سازمان ملل به طور رسمی مورد تایید هستند، به طور خودکار همراه با کد منطقه یونیکد به کنسرسیوم پیشنهاد می‌شوند. با این حال در حال حاضر پرچم‌هایی که در بین اموجی‌ها قابل مشاهده هستند ثابت باقی خواهند ماند؛ مگر این که تحولات سیاسی قابل توجهی در بخش‌هایی از جهان رخ دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی