ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رمزارز
تکنولوژی

سرقت حدود 700 میلیون دلار رمزارز در سه ماهه اول سال 2022 توسط هکرها

بازار رمزارزها روز به روز به رشد خود ادامه می‌دهد و همین امر باعث می‌شود تا بیشتر مورد توجه مجرمان سایبری قرار بگیرد و گفته می‌شود تنها در سه ماهه اول سال 2022 حدود 700 ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

بازار رمزارزها روز به روز به رشد خود ادامه می‌دهد و همین امر باعث می‌شود تا بیشتر مورد توجه مجرمان سایبری قرار بگیرد و گفته می‌شود تنها در سه ماهه اول سال 2022 حدود 700 میلیون دلار رمزارز از پلتفرم‌های کریپتو به سرقت رفته است.

طبق شواهد ارائه شده توسط تیم Atlas VPN در اولین فصل از سه ماهه سال 2022 هکرها موفق شده‌اند تا با انجام 72 حمله سایبری، 682 میلیون دلار رمزارز سرقت کنند که بیشتر از نصف سرقت‌ها به اکوسیستم‌های سولانا (SOL) و زنجیره هوشمند بایننس (BSC) مربوط می‌شود.

رمزارز

سولانا تنها در چهار حمله بزرگ، 397 میلیون دلار خسارت داشته است که بزرگترین آن‌ها به هک Wormhole پل ارتباطی بین آن با سایر شبکه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) مربوط می‌شود که حدود 334 میلیون دلار در این حمله به سرقت رفته بود. زنجیره هوشمند بایننس هم 12 بار مورد هدف قرار گرفته که طی آن‌ها مبلغی بالغ بر 99 میلیون دلار توسط هکرها سرقت شده است.

توجه هکرهای بازار رمزارز به NFT

نکته جالب دیگر اینکه توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) از جمله جذاب‌ترین اهداف هکرها محسوب می‌شود و در 20 حمله تقریبا 49 میلیون دلار از آن‌ها به سرقت رفته است. یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌های کلاهبردارانه این دسته، «راگ پول» (rug pull) بوده که در آن هکرها پس از راه‌اندازی پروژه‌های NFT آن‌ها را رها کرده و پول سرمایه‌گذاری شده در آن را به سرقت می‌برند.

رمزارز

صرافی‌های کریپتو هم مورد سه سرقت قرار گرفته‌اند که در آن‌ها 42 میلیون دلار از دارایی‌های خود را از دست داده‌اند و کاربران پلتفرم اتریو در 16 حمله، نزدیک به 25 میلیون دلار خسارت دیده‌اند.

در نهایت، این گزارش توضیح می‌دهد که تعداد فعلی کلاهبرداری‌های مربوط به حوزه بلاکچین در سه ماهه اول سال 2022 برای این صنعت بی‌سابقه بوده و نسبت به مدت مشابه در سال 2021 افزایش 118 درصدی آن را نشان می‌دهد. با توجه به اینکه کل سرمایه این بازار در حال افزایش است و همچنین ارزها و صرافی‌های رمزنگاری جدیدی در این فضا در حال ظهور هستند، اقدامات امنیتی زیادی باید انجام شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی