ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اکسان‌موبیل از انرژی اتلافی مشعل‌سوزی برای استخراج بیت کوین استفاده می‌کند

اکسان‌موبیل (ExxonMobil)، بزرگترین کمپانی نفت‌وگاز آمریکا با همکاری یک شرکت مستقر در دنور به نام Crusoe Energy Systems به صورت آزمایشی در حال تبدیل انرژی تلف شده یا مشعل‌سوزی به برق مورد استفاده برای استخراج ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۵

اکسان‌موبیل (ExxonMobil)، بزرگترین کمپانی نفت‌وگاز آمریکا با همکاری یک شرکت مستقر در دنور به نام Crusoe Energy Systems به صورت آزمایشی در حال تبدیل انرژی تلف شده یا مشعل‌سوزی به برق مورد استفاده برای استخراج بیت کوین است.

CNBC به نقل از برخی منابع ناشناس خود توضیح می‌دهد که این برنامه در اواخر ژانویه سال 2021 راه‌اندازی شد و تا ماه ژوئیه شروع به رشد کرده و هم اکنون به صورت آزمایشی در منطقه باکن از آمریکای شمالی (Bakken) در حال فعالیت است.

هدف از همکاری و سرمایه‌گذاری جدید این دو شرکت استفاده از گاز طبیعی است که اغلب توسط حفاری‌ها سوزانده می‌شود، زیرا علاوه بر اینکه این گازها یک خطر زیست‌محیطی محسوب می‌شوند، حفاری آن‌ها هزینه بسیار زیادی هم دارد. علاوه بر این، فرصت‌های زیادی برای استخراج بیت کوین به وجود می‌آید، زیرا انجام این کار فقط به اتصال اینترنت نیاز دارد و می‌تواند در هر جایی انجام شود.

«کالی کاونس»، رئیس شرکت Crusoe Energy Systems در این رابطه توضیح می‌دهد که با استفاده از این روش فوق‌العاده می‌توان دو مشکل را به صورت همزمان برطرف کرد؛ مصرف بیش از اندازه انرژی برای استخراج بیت کوین و مشکل انرژی رها شده، گاز مشعل برای صنعت انرژی.

کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در روش جدید استخراج بیت کوین

همچنین اطمینان حاصل می‌شود که در فرآیند استخراج بیت کوین هیچ متانی سوخته نخواهد شد. متان یک هیدروکربن و از اجزای اصلی گاز طبیعی محسوب می‌شود که به ویژه برای محیط زیست مضر است. کاونس توضیح می‌دهد: «ما نه تنها از انرژی تلف شده استفاده می‌کنیم، بلکه انتشار گاز متان را نیز به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهیم.»

بنابراین می‌توان گفت پروژه اکسان‌موبیل فقط به کسب درآمد از رمزارزها مربوط نمی‌شود، بلکه این شرکت متعهد شده تا انتشار گازهای گلخانه‌ای را برای برآورده ساختن نیازهای زیست محیطی در این صنعت کاهش دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی