ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تاچ آیدی زیر نمایشگر
تکنولوژی

آیفون با تاچ آیدی زیر نمایشگر احتمالا تا دو سال آینده عرضه نمی‌شود

«مینگ-چی کو» تحلیلگر معروف اپل در توییت جدید خود ادعا می‌کند احتمال بسیار کمی وجود دارد تا غول فناوری دستگاه آیفونی با فناوری تاچ آیدی زیر نمایشگر را تا دو سال آینده راهی بازار کند. ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۰:۰۰

«مینگ-چی کو» تحلیلگر معروف اپل در توییت جدید خود ادعا می‌کند احتمال بسیار کمی وجود دارد تا غول فناوری دستگاه آیفونی با فناوری تاچ آیدی زیر نمایشگر را تا دو سال آینده راهی بازار کند.

هرچند کو در تابستان سال گذشته پیش‌بینی کرده بود تا اپل در نیمه دوم سال 2023 حداقل یک مدل آیفون جدید مجهز به تاچ آیدی زیر نمایشگر را روانه بازار خواهد کرد اما حالا در جدیدترین توییت خود اعلام کرده که این موضوع کاملا به دور از انتظار است. او در توییت خود نوشت:

«پیش از این پیش‌بینی کرده بودم که گوشی‌های آیفون در سال 2023 از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر/Touch ID پشتیبانی خواهند کرد. اما جدیدترین آمار ارائه شده نشان می‌دهد که آیفون‌های جدید سال 2023 و 2024 از این فناوری بهره نخواهند برد.

تاچ آیدی زیر نمایشگر

محدودیت‌ها و مشکلات توسعه تاچ آیدی زیر نمایشگر

هرچند این تحلیلگر در توییت جدید خود به دلیل مشخص شده‌ای برای عدم عرضه دستگاه آیفونی با Touch ID زیر نمایشگر در سال 2023 و 2024 اشاره نکرده اما با توجه به گزارش‌های قبلی، ممکن است محدودیت‌های مربوط به توسعه یا تولید این فناوری در این امر نقش داشته باشند.

طبق گزارش‌هایی که سال گذشته به نقل از وال استریت ژورنال و «مارک گورمن» از بلومبرگ منتشر شده بود، اپل ظاهرا برای برخی مدل‌های آیفون 13 حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر را آزمایش کرده است اما در نهایت تصمیم گرفته تا از این ایده استفاده نکند.

در حال حاضر کاربران سراسر جهان از ماسک استفاده می‌کنند و این امر روی عملکرد Face ID تاثیرگذار است که با این وجود تاچ آیدی زیر نمایشگر بسیار مفید خواهد بود، اما اپل در iOS 15.4 ویژگی جدیدی را برای مدل‌های آیفون 12 و جدیدتر معرفی کرد که استفاده از Face ID با وجود ماسک را فراهم می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی